توسط انتشارات بورس؛

"اصول بازار سرمایه: امور مالی شرکتی" منتشر شد

اصول بازار سرمایه: امور مالی شرکتی، در شش فصل توسط انتشارات بورس منتشر شد.


اصول بازار سرمایه: امور مالی شرکتی، در شش فصل توسط انتشارات بورس منتشر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه (سنا)، اصول بازار سرمایه: امور مالی شرکتی، بر اساس سرفصل مقدمات امور مالی شرکتی در آزمون اصول بازار سرمایه به نگارش درآمده ‌است و منبعی مناسب برای شرکت‌کنندگان در آزمون بازار سرمایه و فعالان بازار سرمایه است.

شباهت‌های موجود میان ساختار نوین گواهی‌نامه‌های حرفه‌ای بازار سرمایه ایران با مدارک بین‌المللی همچون CFA سبب روزآمدی مطالب کتاب و همانندی نسبی آن با متون آموزشی مورد استفاده برای آزمون‌های بین‌المللی شده‌است.

نگارنده در نگارش کتاب از منابع و مطرح در حوزه امور مالی شرکتی یاری گرفته ‌است. بدین‌سان این اثر می‌تواند به‌عنوان یک منبع علمی در سطح کارشناسی، مورد استفاده دانشجویان رشته مالی نیز قرار گیرد.

اصول بازار سرمایه: امور مالی شرکتی در شش فصل به نگارش درآمده است:

فصل نخست، "مقدمات بودجه‌بندی سرمایه‌ای"، مشتمل بر تعریف و اهداف بودجه‌بندی سرمایه‌ای، فرایند بودجه‌بندی سرمایه‌ای، اصول کلی بودجه‌بندی سرمایه‌ای و انواع روش‌های ارزیابی پروژه‌های سرمایه‌ای است.

فصل دوم، "مقدمات هزینه سرمایه"، مباحث تعریف و مفهوم هزینه سرمایه، نگاهی گذرا بر ارزش‌گذاری اوراق بهادار، محاسبه و تفسیر هزینه سهام عادی، هزینه سود انباشته، تعریف و محاسبه هزینه سهام ممتاز و تعریف و محاسبه هزینه بدهی با نرخ ثابت را دربر می‌گیرد.

فصل سوم، "مقدمات مدیریت تامین مالی"، مقدمات تامین مالی بلند مدت و کوتاه مدت و آشنایی با عقود بانکی اسلامی را شامل می‌شود.

فصل چهارم، "تجزیه و تحلیل نقاط سر به سر و اهرم‌ها"، به تعریف اهرم و انواع آن و ویژگی‌های هر یک، اهرم عملیاتی و محاسبه و تفسیر آن، اهرم مالی و محاسبه و تفسیر آن، اهرم کل و محاسبه و تفسیر آن و نقاط سر به سر می‌پردازد.

فصل پنجم، "تعاریف مقدماتی بازده"، مشتمل بر بازده دوره نگهداری، بازدهی تحقق‌یافته و بازدهی پیش‌بینی شده، بازدهی مورد انتظار و تاثیر بازده بدون ریسک و صرف ریسک و تورم بر بازده مورد انتظار می‌شود.

فصل پایانی، "مفاهیم ریسک پایه"، دربرگیرنده مروری بر تعریف ریسک و چگونگی محاسبه آن، ریسک‌گریزی و منحنی‌های بی‌تفاوتی و مطلوبیت و تعریف انواع و منابع ریسک و عوامل موثر بر آنها است.

علاقه‌مندان می‌توانند کتاب اصول بازار سرمایه: امور مالی شرکتی را با مراجعه به فروشگاه انتشارات بورس واقع در تهران میدان ونک، خیابان ملاصدرا، پلاک 25، تلفن: 88648192 یا از سایت بورس پاب تهیه کنند.


بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا