مديرعامل صندوق بازنشستگي فولاد :

مجلس مشكلات پرداخت حقوق بازنشستگان فولاد را حل كند

مجلس مشكلات پرداخت حقوق بازنشستگان فولاد را حل كند

گروه صنایع معدنی >فولاد - تجمع ديروز به خاطر تاخير در پرداخت حقوق نبود بلکه خواسته و مطالبه اصلي بازنشستگان فولاد از نمايندگان مجلس اين است که به جاي اختصاص 2 هزار ميليارد تومان بودجه اعتبار به صندوق فولاد در جدول شماره 18 بودجه کل کشور، اين اعتبار را نمايندگان در محل درآمدهاي عمومي دولت ببينند.

به گزارش ماین نیوز، ديروز جمعي از بازنشستگان صندوق فولاد در مقابل مجلس شوراي اسلامي تجمع کردند تا نمايندگان مجلس اعتبار پايدار و قابل اطميناني را براي پرداخت حقوق آنها در بودجه سال 95 اختصاص دهند.

آنها با بيان اينکه سياست ها و اقدامات نسنجيده و غير کارشناسي مديريت وقت اين صندوق در دولت قبل باعث شده حقوق بازنشستگان فولاد که عمري را در کنار کوره هاي ذوب شرايط طاقت فرسايي را تحمل کرده اند با تاخير چندماهه پرداخت شود. اما با اين همه مشکلات و گرفتاري ها سال گذشته با پيگيري وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي عقب ماندگي دستمزد بازنشستگان فولاد به طور کامل رفع و تمامي معوقات پرداخت شد. بازنشستگان صندوق فولاد بر اين باورند: نمايندگان مجلس مي توانند با اتخاذ تصميمي حساب شده و اختصاص بودجه اي مناسب و پايدار در درآمدهاي عمومي دولت مشکلات پرداخت حقوق بازنشستگان اين قشر زحمتکش را برطرف کنند و از بار دشواري هايي که در گذشته بر اين صندوق تحميل شده بود، بکاهند.

اکبر نوروزي مديرعامل صندوق بازنشستگي فولاد نيز در گفت و گو با «ايران» در اين باره مي گويد: متاسفانه اين صندوق در شرايطي به دولت يازدهم تحويل داده شد که به لحاظ منابع مالي در بدترين و بحراني ترين وضعيت قرار داشت و چون تشکيل آن بدون مطالعات کارشناسي و محاسبات آکچوئري (محاسبات بيمه اي) انجام شده بود، مشکلات عديده اي مثل پرداخت حقوق و عيدي براي بازنشستگان به وجود آورد.

وي با اشاره به اينکه دولت قبل در اقدامي عجولانه بيشتر شرکت هاي زيانده و کم بازده را به صندوق بازنشستگي فولاد واگذار کرد، مي افزايد: متاسفانه در اواخر عمر دولت قبل طي توافقي وزارتخانه وقت صنعت، معدن و تجارت و تعاون، کار و رفاه اجتماعي به منظور پرداخت کسورات بيمه اي اين صندوق به دليل انتقال به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي هرچه شرکت مشکل دار و زيانده بود را به صندوق فولاد دادند بدون آنکه به تبعات منفي و بحرانزاي اين تصميم فکر کرده باشند.

نوروزي اظهار مي دارد: اگر مسئولان وقت اين شرکت ها را از طريق سازمان خصوصي سازي مي فروختند و درآمد حاصل از فروش آن را به صندوق مي دادند مطمئناً اداره صندوق به نحو بهتري انجام مي گرفت و حقوق و معوقات بازنشستگان فولاد هم با تاخير چندماهه پرداخت نمي شد و اجازه داده نمي شد برخي از افراد با بهره برداري از مشکلات صندوق به تسويه حساب هاي سياسي بپردازند.

مديرعامل صندوق بازنشستگي فولاد در ادامه توضيح مي دهد با همه اين مشکلات و چالش هايي که طي سال گذشته پيش روي صندوق بود، خوشبختانه با پيگيري هاي وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي و تامين منابع مالي تا پايان اسفند 94 حقوق و عيدي 84 هزار بازنشسته صندوق فولاد به طور کامل پرداخت شد.

اختصاص 2هزار ميليارد تومان در بودجه 95
نوروزي درباره تجمع ديروز بازنشستگان فولاد در مقابل مجلس شوراي اسلامي مي گويد: اين تجمع به خاطر تاخير در پرداخت حقوق نبود بلکه خواسته و مطالبه اصلي بازنشستگان فولاد از نمايندگان مجلس اين است که به جاي اختصاص 2 هزار ميليارد تومان بودجه اعتبار به صندوق فولاد در جدول شماره 18 بودجه کل کشور، اين اعتبار را نمايندگان در محل درآمدهاي عمومي دولت ببينند تا هر ماه پرداخت حقوق اين قشر دچار مشکل نشود زيرا بر اساس جدول شماره 18 بودجه اي که پيش بيني شده ابتدا بايد به خزانه دولت واريز شود، سپس از طريق خزانه اعتبار مذکور به صندوق پرداخت شود تا حقوق بازنشستگان فولاد داده شود البته اين در شرايطي است که براي همين بودجه هم ديگر دستگاه هاي اجرايي درخواستي ندهند.

مديرعامل صندوق بازنشستگي فولاد در پايان مي افزايد اين صندوق هر ماه بابت حقوق 84 هزار بازنشسته رقمي معادل 170 ميليارد تومان پرداخت مي کند لذا اگر اعتبار پايدار و مستمري براي آن از سوي نمايندگان مجلس پيش بيني نشود، دوباره پرداخت حقوق اين افراد با مشکل مواجه خواهد شد.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا