معرفي 98 طرح به عنوان اولويت سرمايه گذاري در هرمزگان

معرفي 98 طرح به عنوان اولويت سرمايه گذاري در هرمزگان

بندرعباس - ايرنا - استاندار هرمزگان گفت : 98 طرح در بخش هاي مختلف اقتصادي ازطريق سايت سرمايه گذاري و كتاب همايش سرمايه گذاري براي سرمايه گذاران داخلي و خارجي معرفي شده است.

به گزارش ايرنا، جاسم جادري دوشنبه درحاشيه دومين همايش فرصت هاي سرمايه گذاري استان هرمزگان دربندرعباس افزود: اين طرح ها دربخش هاي مختلف اقتصادي اعم از حمل ونقل ، عمراني شهري ، انرژي ، صنعت ومعدن ، كشاورزي وگردشگري است.
وي، از حمايت و تشويق سرمايه گذاران در هرمزگان خبر داد و اظهار داشت : طبق قانون تمامي ريسك هاي سرمايه گذاران از طرف دولت در ايران بيمه مي شود و قانون تشويق و حمايت از سرمايه گذاران مزاياي بسيار زيادي دارد.
وي ادامه داد: برگزاري موفق اولين همايش سرمايه گذاري هرمزگان در اسفند 93 منجر به انعقاد 31 تفاهم نامه با سرمايه گذاران داخلي و خارجي شد و بر اين اساس تصميم گرفتيم دومين همايش را نيز برگزار كنيم.
استاندار هرمزگان با اشاره به تاريخ فعاليت هاي تجارت و بازرگاني در هرمزگان، افزود: اهميت استراتژيك اين استان برهمه اثبات شده و موقعيت حساس جغرافيايي هرمزگان و تسلط بر شاهراه حياتي تنگه هرمز از ويژگي هاي منحصر به فرد اين استان است.
جادري تصريح كرد: ايجاد تاسيسات و صنايع مهم و ظرفيت هاي خدادادي موجب شده هرمزگان به دروازه اقتصادي كشور شهرت يابد كه از جمله آن ظرفيت حمل و نقل و ترانزيت با بهره گيري از چهار نوع شبكه حمل و نقلي است.
وي اظهار داشت: وجود بنادر شهيد رجايي و باهنر و بندرلنگه و چهار فرودگاه بين المللي در استان هرمزگان، موجب شده اين استان نيمي از ظرفيت هاي صادرات و واردات كشور را به خود اختصاص دهد.
استاندار هرمزگان در ادامه ظرفيت هاي صنايع، انرژي، شيلات و آبزي پروري، جاذبه هاي گردشگري و مناطق آزاد و اقتصادي در هرمزگان را تشريح كرد وگفت: هرمزگان در سال 93 رتبه نخست كشوري در جذب تسهيلات صندوق توسعه ملي را كسب كرد و در سال گذشته نيز اين استان تسهيلاتي معادل هفت هزار و 352 ميليارد تومان را از اين صندوق براي پروژه هاي سرمايه گذاري دريافت كرد.
جادري ، از توجه ويژه به توسعه روابط اقتصادي با كشورهاي همجوار در استان خبر داد و گفت: سال گذشته براي نخستين بار نمايشگاه توانمندي هاي هرمزگان در كشورعمان برگزار و تفاهم نامه هايي در اين راستا منعقد شد و برگزاري جلسات با هيئت هاي سرمايه گذاري داخلي و خارجي از جمله ديگر اقدامات بوده است.
وي با بيان اينكه با تلاش هاي دولت تدبير و اميد، صلح خواهي و امنيت طلبي ايرانيان بر جهانيان اثبات و فضاي گفت وگو، جايگزين التهاب و تنش شده است، افزود كرد: شرايط جديد، فصل نويني براي توسعه و پيشرفت ايران اسلامي فراهم كرده است.
دومين همايش فرصت هاي سرمايه گذاري استان هرمزگان امروز دوشنبه با حضور معاونان وزيران كشور، تعاون، كار و رفاه اجتماعي و امور اقتصادي و دارايي و شماري از سرمايه گذاران داخلي و خارجي در سالن شركت گاز بندرعباس آغاز بكار كرد.
در اين همايش دوروزه علاوه بر ايران، سرمايه گذاراني از كشورهاي چين، تركيه، كويت، ايتاليا، اسپانيا و همچنين چند كشور حوزه خليج فارس حضور دارند.
برنامه سخنراني براي معاونان وزارتخانه هاي تعاون، رفاه و كار، جهاد كشاورزي، اقتصاد دارايي ، معاون بين الملل اتاق ايران و رئيس اتاق بازرگاني استان مسندم عمان در روز اول دومين همايش سرمايه گذاري اين استان پيش بيني شده است.
بعد از ظهر امروز كارگروه ها و پنل هاي تخصصي اين همايش شامل بخش هاي صنعت و معدن،انرژي، كشاورزي، حمل و نقل و عمران شهري، 100 فرصت سرمايه گذاري در بخش هاي يادشده از سوي دستگاههاي اجرايي براي شركت كنندگان در اين كارگروه ها تشريح مي شود.
شركت كنندگان در اين همايش با حضور در ميزگردهاي تخصصي مورد علاقه خود كه با حضور مديران دستگاههاي اجرايي بخشهاي يادشده برگزار مي گردد چگونگي راههاي سرمايه گذاري را بررسي مي كنند.
انعقاد تفاهم نامه ،افتتاح نمايشگاه دستاوردهاي استان در حوزه هاي مختلف، بازديد از منطقه ويژه اقتصادي مجتمع بندري شهيد رجايي، خليج فارس و همچنين منطقه آزاد قشم از برنامه هاي عصر ظهر امروز و روز دوم اين همايش است.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا