رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان خبر داد

کشف بیش از یک میلیون و ۶۰۶ هزار تن ذخایر معدنی منیزیت در سیستان و بلوچستان

کشف بیش از یک میلیون و ۶۰۶ هزار تن ذخایر معدنی منیزیت در سیستان و بلوچستان

گروه معادن - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سیستان و بلوچستان گفت: تا کنون بیش از یک میلیون و ۶۰۶ هزار تن ذخایر معدنی منیزیت در سیستان و بلوچستان کشف شده است.

به گزارش ماین نیوز، نادر میرشکار اظهار داشت: تا کنون بیش از یک میلیون و 606 هزار تن ذخایر معدنی منیزیت در سیستان و بلوچستان کشف شده است.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گفت: سیستان و بلوچستان با دارا بودن معادن غنی منیزیت در انتظار سرمایه گذاران جهت راه اندازی صنایع معدنی می باشد.

وی افزود: هر چند سنگهای غنی از منیزیم در بسیاری از نقاط ایران یافت می شود اما بیشتر ذخایر منیزیت ایران در خاور ایران یعنی در جنوب خراسان و استان سیستان و بلوچستان قرار دارد.

میرشکار تصریح کرد: منیزیت در تهیه اکسید منیزیم و فلز منیزیم مصرف می شود و اکسید منیزیم در ساخت آجر نسوز برای پوشش داخلی کوره های الکتریکی که تا دمای 3000 درجه را تحمل می کنند و همچنین در تهیه فرآورده های شیمیایی، کود شیمیایی و ابریشم مصنوعی به عنوان عایق الکتریکی و نیز در صنایع کاعذسازی مصرف دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در استان ذخایر غنی منیزیت وجود دارد و تا کنون نیز 17 فقره گواهی کشف با ذخایر قطعی یک میلیون و 85 هزار تن و تعداد 12 فقره پروانه بهره برداری با ذخایر قطعی 521 هزار تن و یک فقره پروانه اکتشاف صادر گردیده موقعیت بسیار ایده آلی به جهت سرمایه گذاری و ایجاد صنایع معدنی در این زمینه را داراست.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت : با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان دارای معادن غنی می باشد استفاده صحیح از این مزیتها می تواند یک عامل مهم در رفع بیکاری و مشکل گرانی، رکود، مسائل اجتماعی و اقتصادی قلمداد گردد و نقش مهم و سازنده ای را در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی ایفا نماید.

وی افزود: از شرکتهای دولتی و خصوصی توانمند خواستارم که با سرمایه گذاری در این پروژه ها استفاده بهینه از منابع خدادادی کشور نموده و ذخایر معدنی را با ارزش افزوده وارد بازارهای داخلی و خارجی نمایند.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا