یک کارگزار بورس تاکید کرد؛

سفته بازان در کمین قیمت های پایین نشسته اند

سفته بازان در کمین قیمت های پایین نشسته اند

نوسان گیرها در تلاشند تا با حفظ شرایط موجود ، قیمت سهام را به پایین ترین حد ممکن برسانند و سپس اقدام به خرید سهام کنند.

افزایش سفته بازی این روزها مهمترین عامل نوسان قیمت ها و افت شاخص در بازار سهام است.

داریوش روزبهانی، عضو هیات مدیره کارگزاری بانک خاورمیانه در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در خصوص نوسان های اخیر بازار سرمایه گفت: بازار سهام در شرایط بدی قرار ندارد اما نوسان گیرها در افت شاخص تاثیر گذار هستند.

وی با اشاره به اینکه دلیل اصلی افت این روزهای بازار رشد شاخص در ماه های پایانی سال گذشته است، افزود: نوسان گیرها در تلاشند تا با حفظ شرایط موجود، قیمت سهام را به پایین ترین حد ممکن برسانند و سپس اقدام به خرید سهام کنند.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه این برنامه ریزی ترفند قدیمی نوسان گیرها در بازار سرمایه است، ادامه داد: به نظر من بازار با سال های گذشته تفاوت پیدا کرده و تحلیل و بررسی بنیادی سهام در بازار بیشتر شده است به همین دلیل نوسان گیرها نمی توانند بازار را بازی دهند و ضرر می کنند.

وی در ادامه درباره دلایل افت بازار علاوه بر حضور نوسان گیرها در برخی معاملات به شناسایی سود توسط گروه هایی از سهامداران نیز اشاره کرد و اظهار داشت: حقوقی ها این روزها حضور جدید و پررنگی در معاملات سهام ندارند و همین انفعال منجر به ادامه روند منفی شده است.

روزبهانی در پاسخ به سوال خبرنگار ما درباره دلایل عدم حضور پررنگ حقوقی ها در معاملات بازار سهام گفت: شاید به این نتیجه رسیده اند که با توجه به رشد قبل از عید بازار ، قیمت ها اندکی اصلاح شود و سپس وارد سهام شوند.

عضو هیات مدیره کارگزاری بانک خاورمیانه با اشاره به افزایش حجم و ارزش معاملات و همچنین ورود سرمایه های جدید به بازار سرمایه گفت: نمی توان انتظار داشت به یکباره همه سرمایه هایی که در بانک ها بودند وارد بازار سرمایه شوند اما با حفظ جذابیت بازار سرمایه به مرور سرمایه های خرد با سطح ریسک پذیری متوسط به بالا جذب بازار سرمایه می شوند.

وی که معتقد است ورود سرمایه های جدید به این بازار در پروسه های مختلفی انجام می شود، گفت: اوراق مشارکت رقیب جدی برای بازار سرمایه است به گونه ای که دولت در بودجه سال 95، انتشار 52 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت را پیش بینی کرده است.

این کارشناس بازار سرمایه به استقبال مردم از اوراق مشارکت اشاره کرد و گفت: این اوراق با توجه به روند بازدهی، رقیب جدی برای سهام هستند به همین دلیل برخی از سهامداران که سطح ریسک پذیری کمتری دارند، از اوراق مشارکت با درآمد ثابت استقبال کردند و سهام  خود را به اوراق تبدیل کردند.

وی در پایان بازهم به رفتار نوسان گیرها در بازار سهام اشاره کرد و افزود: سهامداران وارد بازی این گروه نشوند تا ضرر نکنند. به نظر من بهترین تصمیم در شرایط امروز برای بازار سرمایه سهامداری با دید میان مدت و بلند مدت است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا