گزارش روز؛

جرقه های امید با جمع آوری صف های فروش

جرقه های امید با جمع آوری صف های فروش

بهبود جو بازار با جمع آوری صف فروش اکثر گروه ها به خصوص نمادهای گروه خودرویی و مثبت شدن برخی نمادهای خودرویی، لیزینگی، بیمه ای و بانکی روزنه امید سهامداران برای بازگشت کوتاه مدت بازار سرمایه به مدار رشد، پررنگتر شد.

 

 

بهبود جو بازار با جمع آوری صف فروش اکثر گروه ها به خصوص نمادهای گروه خودرویی و مثبت شدن برخی نمادهای خودرویی، لیزینگی، بیمه ای و بانکی روزنه امید سهامداران برای بازگشت کوتاه مدت بازار سرمایه به مدار رشد، پررنگ شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از کارگزاری آبان، جمع آوری مکرر صف فروش نمادهای خودرو،  وساپا و عدم جمع آوری صف فروش نماد خاور و خرید تنها حجم مبنای آن از اتفاقات قابل تامل امروز بود. پیشنهاد افزایش سرمایه 100درصدی سرمایه گذاری رنا توسط هیات مدیره به حسابرس ارائه شد تا پس از طی مراحل قانونی و اخذ مجوز، افزایش سرمایه انجام شد.

معاملات مثبت دوطرفه نمادهای حکشتی و رمپنا در شروع معاملات سبب رشد حدود 53 واحدی شاخص کل شدند اما در انتها و در پایان معاملات شاخص کل متاثر از معاملات منفی نمادهای شبندر و خودرو با افت (468.61) واحدی به ارتفاع 77,516 واحدی رسید در این میان نمادهای حکشتی، رمپنا، فملی و تاپیکو بیشترین تاثیر مثبت را ایجاد کردند. با توجه به نحوه معاملات و گرفته شدن زهر فروشندگان، پیش بینی می شود فردا دادوستدهای متعادل و مثبت تری را نظاره گر باشیم اما هچنان داشتن چاشنی احتیاط برای سرمایه گذاران می تواند رویکرد مناسبی باشد. مشاور روابط بین الملل شرکت ایتالیایی ایتینرا (ITINERA S.p.A) از سرمایه گذاری چهار میلیارد یورویی این شرکت در راه آهن ایران خبر داد. نمادهای فنر سازی خاور جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه و خرنت با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم متوقف شدند. شرکت تولیدی لنت ترمز ایران سود هر سهم سال مالی متهی به 1394 را بر اساس عملکرد 9 ماهه (18) ریال زیان به ازای هر سهم اعلام کرد که در عملکرد 9 ماهه (59) ریال زیان به ازای هر سهم شناسایی کرده است. افزایش درآمد فروش در پیش‌بینی عملکرد 12 ماهه موجب شناسایی زیان کمتر نسبت به دوره 9 ماهه شرکت بوده است.

در گروه های بانکی، بیمه ای و سرمایه گذاری، افزایش تقاضا محسوس بود تا جایی که سبب شد نمادهای دانا، وتوصا و واتی صف خرید و سایر هم گروهی ها اکثرا معاملاتی متعادل و مثبت را تجربه نمایند. نمایندگان با تصویب تبصره ای از لایحه بودجه مقرر کردند سرمایه بانک های کشاورزی، ملی و سپه افزایش یابد و برای تعیین سهم اعتبارات هر یک از این بانک ها کارگروهی تشکیل شود. ورود اولین صندوق بزرگ اروپایی با سرمایه ۱۰۰۰ میلیارد تومان به بورس تهران از چهارشنبه این هفته با خرید سهام آغاز به کار می کند. شرکت بیمه تعاون مدارک و مستندات درخواست افزایش سرمایه 792 درصدی از مبلغ 280 میلیارد ریال به مبلغ 2500 میلیارد ریال از محل مطالبات و آورده نقدی را منتشر کرد. در پایان معاملات سرمایه گذاری ملت جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورتهای مالی، بیمه نوین جهت برگزاری مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام و نماد شرکت بیمه دانا جهت برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده به منظور انتخاب اعضای هیات مدیره متوقف شدند.

در گروه پتروشیمی نماد شکربن و شتوکا صف خرید شدند و سایر هم گروهی ها بعد از شروعی متعادل و منفی اکثرا با افزایش تقاضا مواجه شدند تا جایی که نمادهای وپترو، زاگرس، پترول و تاپیکو مثبت دنبال شدند. در گروه پالایشگاهی تنها نماد ونفت با جهش قیمتی و معاملاتی مثبت دنبال شد و سایر هم گروهی ها اکثرا منفی به کار خود پایان دادند. شرکت صنایع شیمیایی فارس طی گزارش 12 ماهه منتهی به 29 اسفند 94 با پوشش 10 درصدی سود خالص مبلغ 3 ریال سود به ازای هر سهم اعلام کرد.

در گروه های فلزی و معدنی با جهش نمادهای فلوله، وتوکا و فمرآد، ادامه صف خرید نماد کبافق و معاملات مثبت و پرتقاضای برخی نمادها همچون کاما و زنگان مواجه شدیم این در حالی بود که سایر هم گروهی ها اکثرا متعادل و منفی دنبال شدند. در جریان حضور نخست وزیر ایتالیا و هیأت اقتصادی ، تعدادی قرارداد، تفاهمنامه و موافقنامه بین شرکت های ایرانی و ایتالیایی به امضا رسید و طی آن تفاهم نامه ای هم بین مدیران عامل فولاد مبارکه اصفهان و شرکت مارچگالیای ایتالیا برای فروش محصولات به طرف ایتالیایی امضا شد.

در گروه های ماشین آلات، تجهیزاتی و برقی بعد شروعی منفی، اکثر نمادها همچون رمپنا، تکنو، تایرا، تپمپی و بکام با افزایش تقاضا مواجه و مثبت شدند.

در گروه های ساختمانی، سیمانی و کاشی و سرامیک، اکثرا منفی بودند و تنها نمادهای سخزر، سبزوار، ثپردیس، ثغرب، ثرود و ثشاهد مثبت به کار خود پایان دادند. مدیر امور اعتبارات بانک مسکن از افزایش 20 میلیون تومانی وام ساخت مسکن خبر داد و گفت: سازندگان مسکن از فناوری‌های نوین استفاده کننده می‌توانند بدون سپرده‌گذاری از وام 130 میلیون تومانی ساخت مسکن استفاده کنند. مدیرعامل بانک مسکن از توافق بانک مسکن و کانون سراسری انبوه‌سازان و آغاز فروش اقساطی مسکن در تهران از هفته آینده خبر داد و گفت: پیش‌خریداران و پیش‌فروشنده‌های مسکن می‌توانند از هفته آینده با افتتاح حساب امانی در شعب بانک مسکن با خیال راحت اقدام به پیش‌فروش مسکن کنند.

نماد شرکت گسترش صنایع پیام جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام در پایان معاملات متوقف شد همچنین در انتهای بازار نماد شرکت های تهران شیمی و ارتباطات سیار ایران، جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورتهای مالی متوقف شدند.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است اما این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش را بر عهده نخواهد گرفت. 

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا