جهشی دیگر در قیمت های شمش دریای سیاه

جهشی دیگر در قیمت های شمش دریای سیاه

یک تولیدکننده نورد ترک گفت من برای شمش دریای سیاه نهایتاً حاضر به پرداخت 370 تا 373 دلار FOB هستم.

 

به نقل از Platts SBB، در غیاب رقابت شدید چینی ها و بدنبال جلسه انجمن بین المللی تولیدکنندگان و صادرکنندگان میلگرد (Irepas) در لیسبون در اوایل هفته جاری، بازار شمش دریای سیاه در این هفته جهش دیگری را تجربه نمود. قبلاً هم یک افزایش قیمت در محموله های شمش دریای سیاه دیده شد، در حال حاضر کارخانه ها قیمت های خود را به حدود 400 دلار FOB دریای سیاه رساندند.   
اگر فروشی با سطح قیمت 400 دلار صورت گیرد تنها در طول مدت دو ماه قیمت ها 150 دلار افزایش داشته است. طبق شنیده های Platts؛ یک کارخانه پیشنهادش را به 400 دلار رسانده و دیگران هم در پی این افزایش هستند. براساس تأیید دو منبع تجاری معتبر بالاترین قیمت که از سوی برخی مورد توجه بوده  395 دلار FOB می باشد.  
یک تاجر می گوید؛ دو روز قبل قیمت 379 دلار بود و الان آنها قیمت 400 دلار را درخواست می کنند. تاجر دیگری که در جلسه انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان میلگرد حضور داشته می گوید، من در روز سه شنبه صبح پیشنهادی با قیمت 370 دلار FOB دریافت کردم و زمانی که به فرودگاه رسیدم بعد از ناهار قیمت ها به 400 دلار رسید.
به گفته منابع سطوح 390 تا 400 دلار FOB تنها برای حجم های کم در سطح 10 تا 15 هزار تن قابل قبول است و به نظر نمی رسد در بازار پذیرفتنی باشد و با ریسک همراه است.
یک تولیدکننده نورد ترک گفت من برای شمش دریای سیاه نهایتاً حاضر به پرداخت 370 تا 373 دلار  FOB هستم. فروش یک محموله 10 هزار تنی در اوایل هفته جاری با قیمت 375 دلار FOB بندر ماریوپل هم گزارش شده است و یک تاجر عقیده دارد قیمت 375 دلار برای محموله ها تا اواسط ژوئن می تواند بکار رود اما برای محموله های جولای اینگونه نیست.
در همین زمان پیشنهادهای چینی ها در حدود 400 دلار CFR ترکیه بوده است که به هیچ عنوان هم پذیرفته نشده است.
مبنای ارزیابی روزانه Platts در روز پنجشنبه 372 دلار FOB دریای سیاه بود که 10 دلار افزایش داشت ، این سطح قیمت در ماه می سال قبل هم دیده شده است.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا