نمایشگاه صنایع پایین دستی فولاد روسیه 2016

نمایشگاه صنایع پایین دستی فولاد روسیه 2016

در حالی که شرکت‌های بزرگ تولید فولاد جهان در حال بستن کمربندهای خود برای ورود به بازار ایران هستند، شرایط تولید فولاد در ایران به گونه ای است که به نظر می رسد کشور بیش از اینکه به واردات فولاد فکر کند به رقابت در بازار بین المللی این صنعت می اندیشد.


 

نمایشگاه تخصصی حوزه صنایع پایین دستی فولاد توسط METAL EXPO در اکسپو سنتر مسکو در روزهای 6-9 ژوئن برگزار خواهد شد. دست اندر کاران این صنعت بستری برای بحث در مورد بازار، تولید و مسائل توسعه ای خواهند یافت. در مقابل بازدید کننده ها با تولید کنندگان سازه های فولادی از روسیه و سایر کشورها آشنا خواهند شد.
در این نمایشگاه 570 شرکت کننده از 37 کشور دنیا حضور خواهند داشت و مساحت این نمایشگاه 27000 متر مربع خواهد بود و 28000 بازدید کننده از نمایشگاه بازدید خواهند کرد لذا با توجه به قابلیت های کشور ایران در صنعت فولاد بالاخص در شرایط حال حاضر که در کلیه گروه های مشارکت کننده دارای قابلیت های ارائه خدمات و محصولات در سطح دنیا هست حضور در نمایشگاه فوق می تواند موجبات ارز اوری شرکت های فولاد و شرکت های وابسته به این صنعت شود.        
نتایج مشارکت صحیح در نمایشگاه‌ فولاد مسکو  
- محصولات صادراتی کشور در معرض دید بازدید‌کنندگان قرار می گیرد.
- هزینه‌های بازاریابی و تبلیغات کاهش خواهد یافت.                         
از طرفی در این نمایشگاه 37 کشور دنیا که عمده آنها از خریداران و دست اندر کاران صنعت فولاد در جهان می باشند حضور دارند و کشور روسیه به تنهایی پاسخگوی نیاز های خرید فولاد کشور های CIS نمی باشد. در سالهای گذشته به دلیل شرایط تحریم و فراهم نبودن امکان صادرات توجیه کافی برای شرکت در این نمایشگاه برای ایران وجود نداشت اما در سال جدید بعلت شرایط خوب ایران به لحاظ تولید و شرایط بوجود امده پس از تحریم حضور در این نمایشگاه می تواند دو ایتم اساسی را برای صنعت فولاد کشور مهیا سازد که عبارتست از :
- خلق بهترین فرصت برای تست محصول در عرصه رقابت‌
- فراهم نمودن شرایط برای مذاکره (بصورت عملی) با مشتریان بالقوه
اهداف شرکت در نمایشگاه فولاد روسیه
تک تک اهداف ذیل سهم بسیار جدی در صادرات فولاد دارند .
معرفی‌ تکنولوژی، ماشین آلات و محصولات جدید، جذب مشتریان و نمایندگان جدید و ایجاد ارتباط با آنها، اخذ سفارشات جدید و معرفی خدمات بهتر، معرفی آخرین محصولات تولیدی به خریداران ، تبادل اطلاعات، دستاوردها، تحقیقات کاربردی (در زمینه‌های فنی، تولیدی، تجاری)، شناخت رقیبان و ایجاد رقابت سالم ، سنجش بازار مصرف کالا و استفاده از فرصت‌ها برای بهینه‌سازی ، شناسایی گرایش بهتر مشتریان و بکارگیری آن در تولیدات آینده ، گردآوری اطلاعات جامع از محصولات مشابه تولید شده ، نمایش تجهیزات غیرقابل حمل، ایجاد فرصت‌های مناسب برای مشتریان جهت ارائه مسایل خود و دریافت راه حل، انجام بازارسنجی و بازاریابی برای توزیع و فروش کالا در داخل و خارج از کشور از طریق نمایندگی‌های معتبر.                       
گروه های مشارکت کننده در نمایشگاه
1- سازه های فولادی
- تیر آهن، و ستونها را برای انواع ساختمان ها
- نرده های جاده ای
- دکل های خطوط انتقال  برق
- فریم های فولادی ،  سیستم های محوطه، دیوار و سقف سازی، مصالح کف
- انواع دیگر از سازه های فلزی
2- سازه های آلومینیومی
- سیستم های شفاف
- سیستم های نما
- سیستم های ضمیمه
3- محصولات فلزی برای ساخت و ساز های ساختمانی
- محصولات نورد و پروفیل برای سازه های فولادی
- لوله های گرد و مقاطع توخالی
- مواد و روش های  جوشکاری
- مواد و روش های ریخته گری
- مواد و روش های ضد زنگ
- مواد و روش های قالب سازی
- مواد و روش های اهنگری و ماشینکاری
- مواد و روش های ساخت کوره های صنعتی
- اتصال دهنده های مهندسی
4- تجهیزات برای تولید سازه های فلزی
5- سازه های فلزی، مهندسی، تولید و راه اندازی
6- حفاظت سازه های فولادی  در برابر خوردگی
7- حفاظت سازه های فلزی از حرارت شدید


 

برای بزرگنمایی بر روی پوستر کلیک نمایید

 

برنامه های جانبی نمایشگاه فولاد روسیه
در خلال این نمایشگاه سمینار ها و کنفرانس هایی برگزار می گردد که همگی در کلاس جهانی بوده و در این کنفرانس مشتریان و متقاضیان صنایع فولاد و الومینیم حضور دارند که با الطبع ان حضور شرکت های ایرانی در این کنفرانس ها می تواند موجبات ارتباط مستقیم با مشتریان و مراودات انها در سطح بین المللی را فراهم می آورد. این نمایشگاه فرصتی را برای دیدار با مقامات دولتی ارائه می کنند و جلسه شورای هماهنگی صنعت فولاد توسط وزارت صنعت و تجارت از فدراسیون روسیه در تاریخ 6 ژوئن برگزار خواهد شد .
مسائل کلیدی توسعه سازه های فلزی در بازار در تاریخ 6 ژوئن در کنفرانس ملی ساخت و ساز فولاد مورد بحث قرار خواهد گرفت  ، که به طور مشترک توسط مجله تامین و فروش فلزات ، انجمن توسعه ساخت و سازه های  فولادی  و متال اکسپو برگزار میگردد.
تولید کنندگان تجهیزات محصولات خود را در غرفه ها همچون  کنفرانس های بین المللی تجهیزات مدرن و فن آوری سازه های فلزی گالوانیزه ، سازه های فلزی جوش، برش حرارتی و پوشش های محافظ به نمایش خواهند گذاشت.
حرفه ای های بازار آلومینیوم مسائل جاری را در چارچوب کنفرانس بین المللی آلومینیوم شامل  محصولات و پروفیل نورد  و آلیاژی در صنعت و ساخت و ساز در 8-9  ژوئن به بحث خواهند گذاشت.
در این نمایشگاه تعداد زیادی برنامه های آموزشی از جمله کارگاه های آموزشی طراحی سازه های فلزی  و استفاده از نرم افزارهای طراحی تشکیل میگردد ؛ و یک سمینار از استانداردهای فنی تا ارزیابی های کارشناسی برای طراحان برگزار خواهد شد.
مسابقه "بهترین راهکارهای استفاده از فولاد و آلومینیوم در ساخت و ساز" برگزار خواهد شد و به برندگان آن مدال  طلا و مدال نقره متال اکسپو  در نمایشگاه فولاد 2016 اعطا خواهد شد.
خبرگزاری رویترز طی گزارشی اعلام کرد سرمایه گذاری در بخش فولاد ایران طی سال های گذشته به حدی بوده است که این کشور را از یک وارد کننده مطلق به یک مدعی صادرات تبدیل کرده است تولید فولاد ایران تا 10 سال دیگر سه برابر و سالانه به 55 میلیون تن می‌رسد.
در حالی که شرکت‌های بزرگ تولید فولاد جهان در حال بستن کمربندهای خود برای ورود به بازار ایران هستند، شرایط تولید فولاد در ایران به گونه ای است که به نظر می رسد کشور بیش از اینکه به واردات فولاد فکر کند به رقابت در بازار بین المللی این صنعت می اندیشد.
بر این اساس، ایران دیگر به شرایط گذشته و واردات ده‌ها میلیون تن فولاد در سال باز نخواهد گشت و سرمایه گذاری کشور در صنعت فولاد در سال های تحریم، حجم تولید فولاد ایران را به شدت افزایش داده است
بر اساس این گزارش، ایران قصد دارد تا سال 2025 تولید فولاد خود را با حدود 3 برابر افزایش به 55 میلیون تن سالانه برساند، اما این مسئله علی رغم بد بودن برای شرکت های صادر کننده فولاد به ایران می تواند فرصت خوبی برای صادرات فنآوری از سوی این شرکت ها به کشور باشد.

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا