راندمان تولید پتروشیمی پارسال ٤ درصد افزایش یافت

راندمان تولید پتروشیمی پارسال ٤ درصد افزایش یافت

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی مجموعه اقدامهای انجام شده در این صنعت را مصداق تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور اعلام کرد و گفت: پارسال راندمان تولید در شرکت ملی صنایع پتروشیمی چهار درصد نسبت به سال ٩٣ افزایش یافت.

 

مرضیه شاهدایی عصر امروز (شنبه، ٢٨ بهمن ماه) ‌در پنل نقش دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی در انتقال و توسعه دانش بنیادین فناوری در حوزه پایین دست، در همایش صنعت نفت دانش بنیان؛ تبلور اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: صنعت پتروشیمی یکی از مصداقهای بارز تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور است.
وی افزود: صنعت پتروشیمی با تبدیل مواد با ارزش افزوده بالا و قابل صادرات در جهت تکمیل زنجیره ارزش گامهای موثری برداشته است که این موضوع یکی از بندهای مورد اشاره در اقتصاد مقاومتی است.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: این شرکت در جهت همسویی با سیاستهای کلان کشور در برنامه ششم و وزارت نفت و همین طور تحقق فرمایش مقام معظم رهبری؛ اهداف کلانی را برای اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی در پیش گرفته است.
به گفته شاهدایی، هدایت مراکز تحقیقاتی به سوی تحقیقات کاربردی، کمک کردن به مجتمعهای تولید در جهت استفاده حداکثری از ظرفیت موجود و کاهش وابستگی به منابع خارجی از جمله سیاستهای اجرای شده از سوی این شرکت طی سالهای اخیر بوده است.
وی با اشاره به اهداف کلان در بخش پژوهش و فناوری ادامه داد: توجه به این جنبه از فعالیتهای شرکت ملی صنایع پتروشیمی و واگذاری امور به دانشگاهها منجر به ایجاد ساختار بنیادین فناوری و اتکا به فناوریهای دانش بنیان می شود.
شاهدایی استفاده حداکثری از توان علمی دانشگاهها و پارکهای فناوری را از جمله اقدامهایی خواند که واحد پژوهش و فناوری شرکت ملی صنایع پتروشیمی آن را دنبال و خود به صورت مستقیم به انتخاب دانشگاهها پرداخته و طرحها را به آنها واگذار می کند. 
وی توانمندسازی دانشگاهها و مراکز پژوهشی کشور و کاهش وابستگی صنعت پتروشیمی را به صاحبان لیسانس پتروشیمی از دیگر اقدامهایی اعلام کرد که این شرکت آنها را اجرایی کرده است.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزایش چهار درصدی راندمان تولید، افزایش ١٨ درصدی میزان صادرات فرآورده های پتروشیمی و افزایش ظرفیت موجود از طریق راه اندازی طرحهای جدید در سال ٩٤ را نسبت به سال ٩٣ از مهمترین دستاوردهای این شرکت اعلام کرد.
به گفته وی، تدوین استانداردهای بهینه انرژی در شرکت ملی صنایع پتروشیمی سبب صرفه جویی ٤,٦ میلیارد دلاری در مصرف گاز طبیعی شده است.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا