از سوي صندوق حمايت از صنايع الكترونيك

20 ميليارد ريال براي بومي سازي سه حسگر خودرو سرمايه گذاري شد

20 ميليارد ريال براي بومي سازي سه حسگر خودرو سرمايه گذاري شد

تهران- ايرنا- صندوق حمايت از تحقيقات و توسعه صنايع الكترونيك (صحا) براي توليد سه حسگر خودرو 20 ميليارد ريال سرمايه گذاري كرد.

به گزارش روابط عمومي صحا، مديرعامل شركت الكترونيك پردازش سبلان كه سازنده اين حسگرها به شمار مي رود، با اعلام اين خبر گفت: با توجه به سياستگذاري‌هاي وزارت صنعت، معدن و تجارت براي توليد يك ميليون و 350 هزار دستگاه خودرو در سال 1395 و نياز هر خودرو به اين سنسورها، پيش بيني نياز تعداد فوق براي سنسورهاي توليدي اين شركت قطعي است.
«ناصر كهني» افزود: در صورت تامين 150 ميليارد ريال سرمايه در گردش براي تهيه مواد اوليه مورد نياز از سوي بانك‌ها و نهادهاي پولي و مالي كشور، اين شركت توان توليد سنسورهاي فوق را با اتكا به فناوري بومي خواهد داشت.
به گفته وي، بازار منطقه اي براي صادرات حسگر فشار و دماي هوا «TMAP»، حسگر دور موتور و حسگر نقطه مرگ بالا مهياست.
كهني گفت: حسگر فشار و دماي هواي ورودي، اطلاعات هواي ورودي را به سيستم مديريت كنترل موتور (ECU) مي‌دهد و اين سيستم ميزان هواي ورودي را تعيين مي‌كند. در واقع با وجود اين حسگر در موتورهاي انژكتوري، ديگر هيچگاه از بابت فشار و دماي هواي ورودي، تنظيم موتور به هم نخواهد خورد.
وي درباره عملكرد حسگر دور موتور اضافه كرد: اين حسگر يكي از مهمترين قطعه هاي سيستم انژكتوري است و در صورت خرابي، خودرو استارت مي‌خورد اما روشن نمي‌شود.
محل قرارگيري سنسور دور موتور در روي پوسته كلاچ مقابل فلايويل (Flywheel) و فاصله آن با فلايويل نزديك 2 ميليمتر است. سيستم مديريت كنترل موتور(ECU) با دريافت دامنه پالس‌هاي ارسال شده از حسگر، موقعيت ميل لنگ و زمان جرقه زني سيلندر را تشخيص و دستورهاي لازم را به عملگرها مي دهد.
كهني درباره حسگر نقطه مرگ بالا گفت: وظيفه اين حسگر، تعيين موقعيت سيلندر شماره يك و تفكيك آن از موقعيت اندازه‌گيري شده توسط حسگر دور موتور است. اين كار از طريق تشخيص شيار يا برآمدگي ايجاد شده روي ميل بادامك انجام مي‌گيرد.
صندوق حمايت از تحقيقات و توسعه صنايع الكترونيك (شركت مادرتخصصي- سهامي خاص) وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت و صد درصد دولتي است كه تشكيل آن به موجب قانون سال ١٣٧٥ تصويب شد و اساسنامه آن در سال ١٣٧٦ به تصويب هيات وزيران رسيد.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا