استاندار هرمزگان مطرح کرد:

قابلیت تبدیل پارسیان به بندری نظیر شهید رجایی

قابلیت تبدیل پارسیان به بندری نظیر شهید رجایی

گروه صنایع معدنی - استاندار هرمزگان گفت: پتانسیل های موجود در شهرستان پارسیان به گونه ای است که در صورت احداث بندر پارسیان از سوی مجموعه های تابع ایمیدرو این بندر می تواند نقشی شبیه به بندر شهید رجایی بر کرانه خلیج فارس داشته باشد.

به گزارش ماین نیوز، استاندار هرمزگان با تبیین دیدگاههای خود در خصوص نحوه مدیریت و اداره این منطقه اظهار داشت: پتانسیل و قابلیت های موجود در این شهرستان به گونه‌ای است که ایجاد بندری مشابه بندر شهید رجایی در پارسیان دور از انتظار نیست.

جاسم جادری افزود: اگر به دلیل احداث بندر نیاز به برخی جابجایی ها وجود دارد با تامین نظر روستاییان این کار به اجرا درآید و تاخیری در روند عملیات اجرایی صورت نپذیرد.

وی تصریح کرد: محیط زیست نباید سد راه توسعه صنعت منطقه شود زیرا چنانچه بندر پارسیان احداث شود، انقلاب اقتصادی در منطقه به وقوع می پیوندد اما از سوی دیگر دست اندرکاران صنایع نیز باید دغدغه های دوستداران و دست اندرکاران محیط زیست را مد نظر داشته باشند.

استاندار هرمزگان احداث و توسعه این منطقه را گامی موثر در تحقق منویات مقام معظم رهبری دایر بر ضرورت اهتمام به مقوله اقتصاد مقاومتی بر شمرد.

شماری از اهالی و اعضای شوراهای اسلامی با امضای متنی تصریح کردند که حامی جدی احداث بندر منطقه ویژه پارسیان بوده و طرح برخی مسایل از زبان اهالی در مخالفت با انجام این پروژه بزرگ ملی را فاقد وجاهت می دانند.

امام جمعه این شهر با ابراز رضایت از استقرار این منطقه اقتصادی گفت: مهمترین قطب اقتصادی شهرستان این منطقه است که امیدواریم با تسریع در عملیات اجرایی و استقرار صنایع انرژی بر در این شهرستان شاهد شکوفایی اقتصادی منطقه باشیم.

حجت الاسلام هادی میرزایی افزود: جوانان دانش آموخته و جویای کار در سطح شهرستان چشم انتظار رونق منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان هستند تا ضمن ادای دین برای به حرکت درآوردن چرخ های اقتصادی کشور بتوانند در دیار خود مشغول به کار شده و ناچار به مهاجرت نشوند.

علی قاسمی عضو شورای شهر کوشکنار از توابع شهرستان پارسیان ضمن تقدیر از مدیر منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان حمایت خود و سایر اهالی را از توسعه بندر و منطقه ویژه اقتصادی با مراعات ابعاد گوناگون زیست محیطی و اجتماعی مورد تاکید قرار داد.

فرماندار شهرستان پارسیان با تاکید بر اینکه مردم این خطه دوستدار صنعت هستند، افزود: بدیهی است با عنایتی که دست اندرکاران خواهند داشت مولفه های زیست محیطی در ایجاد بندر و سایر تاسیسات مرتبط با منطقه ویژه اقتصادی لحاظ خواهد شد.

محمد رادمهر اضافه کرد: از رهگذر جذب سرمایه گذار و صنعت سبز و پاک شرایط برای توسعه پایدار واشتغال مولد فراهم می شود، به همین دلیل مجموعه مدیریتی استان و شهرستان از هر تلاشی که برای پویایی منطقه انجام بگیرد قاطعانه حمایت می کنند.

مدیرکل محیط زیست استان هرمزگان نیز از صدور مجوز کلی برای زیرساخت های منطقه یادشده خبر داد.

پیش از این بعضا در خصوص تبعات منفی زیست محیطی نواحی پیرامونی این منطقه ابراز نگرانی هایی شده بود که مسئولان ایمیدرو و دست اندرکاران منطقه مذکور مراتب پایبندی خود را به رعایت الزامات زیست محیطی بیان کردند.

منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان در محدوده‌ای افزون بر 9800 هکتار در شهرستان پارسیان هرمزگان واقع شده و تحت نظارت و مدیریت سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) اداره می شود.

کمک به صادرات غیرنفتی محصولات صنعتی تولید شده، تامین نیازهای داخلی در زمینه صنایع اصلی مادر، استفاده از منابع گازی موجود در پارس جنوبی و شمالی، اشتغالزایی و رفع محرومیت از منطقه و کاهش هزینه های تولید به منظور تسهیل ورود کشور به بازارهای رقابتی جهانی از اهداف مترتب بر ایجاد این منطقه ویژه اقتصادی است.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا