قیمت های جدید فردا اعلام می شود؛

خوشبینی به آینده بازار پتروشیمی

خوشبینی به آینده بازار پتروشیمی

قیمت های پایه محصولات پتروشیمی فردا در شرایطی اعلام می شود که کارشناسان بازار پتروشیمی انتظار دارند رونق و معاملات پرحجم محصولات پلیمری ادامه داشته باشد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، افزایش قیمت محصولات پلیمری در بازارهای جهانی و همچنین خوشبینی ها نسبت به قیمت نفت سبب شده تا کارشناسان بازار پتروشیمی نسبت به آینده  و روند معاملات این بازار امیدوار باشند.

این در حالی است که پس از نوروز قیمت های پایه محصولات پتروشیمی در دو هفته گذشته با افزایش از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی اعلام و بازار محصولات پتروشیمی نیز در دو هفته اخیر با رونق دنبال شد.

میثم باقری کوپایی، مدرس دانشگاه علامه طباطبایی و مشاور بورس کالا و انرژی کارگزاری بانک مسکن معتقد است؛ با توجه به قیمت نفت و همچنین روند رو به رشد قیمت محصولات پلیمری در بازارهای جهانی به نظر می رسد بازار محصولات پتروشیمی همچنان رونق داشته باشد.

وی در ادامه افزود: بازار محصولات شیمیایی شرایط آرام تری دارد و دلیل آن نیز نوسانات اندک در این بازار است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در دو هفته اخیر بازار محصولات پلیمری به واسطه افزایش قیمت های جهانی، با رونق و افزایش حجم معاملات پی گرفته شده است، خاطر نشان کرد: بررسی ها از بازار محصولات پلیمری نشان می دهد که اکثر مواد با افزایش در هفته های اخیر روبه رو بوده اند و از این رو بازار داخل نیز با رونق بیشتری نسبت به سال ۹۴ مواجه شده و این موضوع سبب خوشبینی در بازار محصولات پتروشیمی شده است.

وی در ادامه افزود: پیش می شود بازار محصولات پلیمری به معاملات پر حجم خود ادامه دهد، اما در بازار شیمیایی ها، احتمال تحرک نسبی معاملات وجود دارد.

این در حالی است که بازار شیمیایی ها نیز در هفته ای که گذشت نسبت به پلیمری ها آرام تر دنبال شود و تعداد زیادی از محصولات با نرخ پایه مورد معامله قرار گرفتند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا