در پاسخ به مهر اعلام شد؛

آغاز صادرات پتروشیمی ایران به شمال آفریقا

آغاز صادرات پتروشیمی ایران به شمال آفریقا

یک مقام مسئول از آغاز صادرات محصولات پتروشیمی ایران به کشورهای شمال آفریقا همچون الجزایر خبر داد و سه برنامه افزایش صادرات پتروشیمی به کشورهای قاره سیاه را اعلام کرد.

دیاکو عباسی امروز در نشست خبری با بیان اینکه پتروشیمی امیرکبیر بزرگترین تولیدکننده محصولات پلی‌اتیلن و پلیمری ایران است، گفت: در حال حاضر این مجتمع پتروشیمی از ظرفیت تولید سالانه بیش از ۷۰۰ هزار تن انواع پلی اتیلن سبک و سنگین خطی برخوردار است.

این مقام مسئول همچنین با اشاره به تولید سالانه بیش از ۵۲۰ هزار تن اتیلن در پتروشیمی امیرکبیر، اظهار داشت: با لغو تحریم‌ها، حجم صادرات محصولات پلیمری به بازارهای آسیایی و اروپایی با افزایش همراه شده است.

رئیس بازرگانی پتروشیمی امیرکبیر با اشاره به دیدار و گفتگو با هیات‌های تجاری و اقتصادی از کشورهای آلمان، ایتالیا، اسپانیا، هلند، اتریش، بلژیک، هند و پاکستان در تهران در طول چند روز گذشته، تاکید کرد: مهمترین محور این گفتگوها، امضای قراردادهای فروش و صادرات انواع محصولات پلیمری است.

وی همچنین از آفریقا به عنوان بازار جدید محصولات پلیمری و پتروشیمی ایران در دوران پساتحریم یاد کرد و افزود: بر این اساس سه سیاست راهبردی به منظور افزایش صادرات محصولات پتروشیمی به کشورهای آفریقایی در دستور کار قرار گرفته است.

این مقام مسئول از راه‌اندازی دفاتر فروش منطقه‌ای، خرید یا اجاره انبارهای ذخیره‌سازی محصولات پتروشیمی و فروش محصولات پلیمری و پتروشیمی با پول رایج کشورها به عنوان سه تاکتیک جدید صادرات پتروشیمی قاره سیاه نام برد و افزود: بر این اساس تاکنون مطالعاتی به منظور ارزیابی اقتصادی و موقعیت‌سنجی راه‌اندازی دفاتر منطقه‌ای پتروشیمی در کشورهای کنیا به عنوان دفتر شرق آفریقا، نیجریه دفتر غرب و الجزایر دفتر شمال آفریقا آغاز شده است.

عباسی در پایان با اشاره به صادرات چندین محموله محصولات پتروشیمی و پلیمری به کشورهای شمال آفریقا به ویژه الجزایر در سال جاری میلادی، خاطرنشان کرد: در حال حاضر امکان صادرات محصولات پتروشیمی به کشورهای آفریقایی با استفاده از مسیر خط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران فراهم است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا