استاندار لرستان:تسهیلات ارزی نیروگاه سیكل تركیبی خرم آباد تامین شد

استاندار لرستان:تسهیلات ارزی نیروگاه سیكل تركیبی خرم آباد تامین شد

خرم آباد - استاندار لرستان گفت: 196 میلیون و 259 هزار دلار معادل شش هزار و 400 میلیارد ریال تسهیلات مورد نیاز نیروگاه سیكل تركیبی 372 مگاواتی خرم آباد تامین شده است.

هوشنگ بازوند روز شنبه درجمع خبرنگاران افزود: این طرح بزرگ بیش از هشت سال در انتظار فراهم شدن شرایط و زیرساخت های متعدد به حالت راكد و تعطیل درآمده بود كه پس از یكسال پیگیری و جلسات مختلف با وزارت صنعت معدن و تجارت، صندوق توسعه و بانك ملی، تسهیلات ارزی مورد نیاز طرح تصویب شد.
وی اضافه كرد: بانك ملی با رعایت نظام نامه ضوابط و شرایط اعطای تسهیلات ارزی و طبق ضوابط قانون برنامه پنج ساله توسعه كشور، نسبت به تامین مالی این فقره تسهیلات اقدام خواهد كرد.
بازوند ادامه داد: امید می رود با برنامه ریزی مسئولان، این طرح به عنوان یك مطالبه عمومی بهره برداری شود.
زمین نیروگاه سیكل تركیبی خرم آباد به مساحت حدود 100 هكتار در سال های 83 -82 خریداری شد و ساخت آن در سال 87 آغاز و بعد از دو سال كار در ابتدای سال 89 تعطیل شد.
فعالیت دوباره برای اجرای این طرح از بهارسال 91 از سر گزفته شد و تا اواخر اسفندماه 93 نیز ادامه داشت كه دوباره متوقف شده است.
نیروگاه گازی سیكل تركیبی خرم آباد در زمینی به مساحت حدود 100 هكتار ساخته می شود و قرار است برق مورد نیاز واحدهای تولیدی استان را تغذیه كند.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا