رئیس سازمان صنعت خراسان جنوبی خبر داد

واگذاری پهنه معدنی هزار کیلومتری خراسان جنوبی به شرکت ایرلندی

واگذاری پهنه معدنی هزار کیلومتری خراسان جنوبی به شرکت ایرلندی

گروه معادن - رئیس صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از واگذاری پهنه معدنی هزار کیلومتر مربعی استان به شرکت ایرلندی خبر داد و گفت: پیرو سفر وزیر صنعت به اروپا توافق برای انجام مطالعات در سال گذشته صورت گرفت و امسال عملیات اجرایی آن دنبال می‌شود.

به گزارش ماین نیوز، داوود شهرکی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، بیان داشت: در بیانات رهبری 10 محور برای رسیدن به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اعلام شده است.

وی تصریح کرد: بیشتر این محورها بر تولید و رونق اجتماعی، خروج از رکود و جلوگیری از ورود کالاهایی که تولید داخل تأکید دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی تصریح کرد: در مجموع فضای همگرایی خوبی برای تولید و رونق اقتصادی در استان وجود دارد و نگاه مسئولان و دستگاه‌های اجرایی نگاه حمایت از تولید است.

شهرکی با بیان اینکه در بخش صنعت استان طی سال گذشته 66 پروانه صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل آن 15 درصد رشد داشته است، اضافه کرد: میزان سرمایه‌گذاری این پروانه‌ها 7 هزار و 317 میلیارد ریال بوده و برای 900 نفر فرصت شغلی ایجاد شده است.

وی ادامه داد: در سال 93 رتبه خراسان جنوبی در بخش صنعت 28 بوده و در سال جاری این رتبه به 20 ارتقاء یافته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه میل به سرمایه‌گذاری که شاخص آن جوازهای تأسیس برای واحدهای صنعتی صادر شده در سال گذشته در استان 11 درصد بوده است، افزود: در سال 93 درخواست‌های جواز تأسیس برای واحدهای صنعتی در استان 111 مورد بوده و در سال گذشته این میزان به 123 مورد رسیده است.

شهرکی از صدور 46 فقره گواهی کشف در بخش معدن استان طی سال گذشته خبر داد و گفت: میزان ذخایر کشف شده در این مدت 50 میلیون تن بوده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از راهکارهای ما در سازمان در زمان رکود اقتصادی توسعه اکتشافات است، تصریح کرد: با توسعه اکتشافات می‌توانیم از ظرفیت واحدهای معدنی فعال استفاده کنیم و ذخایر خود را رشد دهیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه در سال گذشته 46 پروانه معدنی در استان با ذخیره 38 میلیون تن صادر شده است، یادآور شد: در سال گذشته رتبه استان در بخش معدن در سطح کشور رتبه ششم بوده است.

شهرکی با بیان اینکه یکی از اقدامات مهمی که در سال گذشته در استان در بخش معدن صورت گرفت اجرای عملیات ژئوفیزیک هوایی برای اکتشاف محدوده‌های معدنی استان بوده است، اضافه کرد: در طول 10 سال‌ قبل از سال 94 در مجموع 250 کیلومتر خطی عملیات ژئوفیزیک هوایی در سطح کشور انجام شده و این در حالی بوده که در سال گذشته این میزان تنها برای خراسان جنوبی در 111 کیلومتر خطی پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: عملیات ژئوفیزیک هوایی اطلاعات پایه معدنی را در اختیار سرمایه‌گذران قرار می‌دهد و تا عمق 500 تا هزار متری پتانسیل‌های معدنی استان را رصد می‌کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه اجرای عملیات ژئوفیزیک هوایی فرصتی خوبی را برای سرمایه‌گذاران بخش معدنی در استان فراهم می‌کند، اضافه کرد: بالغ بر 30 هزار کیلومتر از وسعت خراسان جنوبی درگیر پهنه‌های اکتشاف است.

شهرکی از واگذاری یک پهنه معدنی یک‌هزار کیلومتر مربعی در استان به یک شرکت ایرلندی خبر داد و یادآور شد: پیرو سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت کشور به اروپا توافق برای انجام مطالعات در سال گذشته صورت گرفت و در سال جاری عملیات اجرایی آن دنبال می‌شود.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا