رایزن بازرگانی ایران در عمان خبر داد

سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری عمان در ایران

سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری عمان در ایران

رایزن بازرگانی ایران در عمان از آغاز سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری گروه تجاری عمان در ایران پس از توافق دو طرفه خبر داد و گفت: برخی از تجار مشکل صدور ویزا را مطرح کرده‌اند،‌ درحالیکه اکنون همه تجار عضو اتاق بازرگانی کشور برای سفر به عمان بدون هیچ مانعی ویزا دریافت می کنند.

به گزارش خبرنگار ایسنا در سیستان و بلوچستان، عباس عبدالخانی در دیدار با تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان اظهار کرد: تجار ایرانی می توانند با سفر به عمان راه‌های حضور محصولات خود را در شناسایی و از پتانسیل های موجود استفاده کنند.

وی افزود: با کشور عمان روابط تجاری خوبی داریم و عمانی ها نیز از سرمایه گذاری در کشورمان استقبال کرده اند.

عبدالخانی تصریح کرد: گروه تجاری عمان در سال گذشته از پتانسیل ها و ظرفیت‌های تولید چابهار بازدید و تمایل خود را برای سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی، نفت و گاز اعلام کرده اند.

رایزن بازرگانی ایران ادامه داد: عمانی ها تمایل زیادی به حضور در فعالیت‌های شیلاتی و صیادی چابهار دارند.

عبدالخانی عنوان کرد: در یکسال گذشته موافقت نامه چهار جانبه ای در خصوص همکاری تجاری با عمان امضاء شده است که با عملیاتی شدن آن، یکی از استان‌های کشور از مزایای صادرات انرژی و ترانزیت کالا بهره مند خواهد شد.

وی گفت: در تلاشیم استان سیستان و بلوچستان با توجه به ظرفیت های موجود استان مورد نظر باشد.

عبدالخانی افزود: برپایی نمایشگاه‌ها و ارائه توانمندی ها از جمله راه های حضور در بازارهای دیگر کشورها است؛ از این رو طی دوماه آینده نمایشگاه ایران در عمان برگزار می شود که تولیدکنندگان استان نیز می توانند در این نمایشگاه حضور پیدا کنند و به معرفی کالای خود بپردازند.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا