دیدار پشت درهای بسته رئیس کل بانک مرکزی ایران و وزیر خزانه‌داری آمریکا

دیدار پشت درهای بسته رئیس کل بانک مرکزی ایران و وزیر خزانه‌داری آمریکا

در دیدار رئیس بانک مرکزی ایران با وزیر خزانه‌داری آمریکا که پشت درهای بسته انجام شد، طرف آمریکایی اعلام کرد تا زمانی که ایران به توافق هسته‌ای عمل کند، ایالات متحده هم با "حسن نیت" پایبند می‌ماند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سخنگوی وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد دیروز در حاشیه نشست صندوق بین‌المللی پول در واشنگتن ، جک لو وزیر خزانه‌داری آمریکا با ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد و تأکید کرد تا زمانی که ایران به توافق هسته‌ای عمل کند، ایالات متحده هم با «حسن نیت» به آن پایبند می‌ماند.

دیدار لو و سیف پشت درهای بسته و بدون حضور رسانه‌ها برگزار شده است. هنوز تصویری از این دیدار منتشر نشده است. 

یک مقام آمریکایی گفته این اولین دیدار بین لو و سیف است اما نمی‌داند آیا در دولت‌های قبل هم مقامات دو کشور در این سطح دیدار داشته‌اند یا نه. 

شرکت‌های اروپایی می‌گوینددر حالی که سه ماه از اجرایی شدن توافق هسته‌ای ایران و گروه موسوم به 1+5 می‌گذرد، به دلیل تحریم‌های یکجانبه واشنگتن هنوز نتوانسته‌اند معاملات تجاری با ایران را به طور کامل از سر بگیرند. با این حال مقامات وزارت خزانه‌داری آمریکا با تأکید بر پابرجا ماندن تحریم‌های غیرهسته‌ای ایران، می‌گویند اجازه دسترسی ایران به سیستم مالی آمریکا را نمی‌دهند. 

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا