کاوه مطرح کرد:

افزایش شدید قیمت مواد اولیه صنایع لوله و پروفیل فولادی

افزایش شدید قیمت مواد اولیه صنایع لوله و پروفیل فولادی

گروه صنایع معدنی >فولاد - دبیر سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی کشور گفت: اعلام قیمت ورق های فولادی توسط تولیدکنندگان خارجی هم از ۲۷۰ دلار در بهمن سال گذشته هم اکنون به بیش از ۴۱۵دلار فوب بنادر خودشان رسیده و در روز گذشته حتی بعضی تمایل به اعلام قیمت ۴۳۰ دلار داشتند.

به گزارش ماین نیوز، امیرحسین کاوه افزود: اخبار حاکی از آن است که افزایش شدید قیمت های فولاد خصوصا قیمت ورق های فولادی همزمان با افزایش تعرفه ها در داخل ایران، سبب شوک قیمتی بیشتر به مواد اولیه صدها کارخانه پایین دستی از جمله لوله و پروفیل فولادی در کشورمان شده است.

وی افزود: این افزایش قیمت به گونه‌ای بوده است که قیمت ورق فولادی در بهمن ماه سال گذشته از ۱۲۰۰ تومان هم اکنون به بیش از ۱۸۰۰ تومان برای هر کیلو رسیده است و به تبع آن قیمت های لوله و پروفیل فولادی نیز افزایش یافته است ولی به علت کسادی در بازار، تولیدکنندگان لوله و پروفیل نتوانسته اند به میزان افزایش قیمت ورق در قیمت لوله و پروفیل افزایش بدهند و این یعنی کاهش بیشتر دستمزد تبدیل و ادامه زیان های سال گذشته برای این صنعت که هم اکنون بیش از ۴۰ هزار شاغل در آن مشغول بکار هستند.

کاوه هشدار داد: این افزایش قیمت ها در حالی رخ می دهد که خرید محصولات زنجیره بعدی توسط مصرف کنندگان نهایی در رکود مطلق است و احتمالا خریدها از انباری به انبار دیگر منتقل می شود.

دبیر سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی گفت: به نظر می رسد حتی مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت تا این لحظه از افزایش قیمت های فولاد بی خبر هستند و مصرف کنندگان نهایی نیز منتظر عکس العمل مناسب مسئولان دولتی در دفاع از حقوق آنها هستند.

کاوه درباره امضای توافق نامه فولاد مبارکه برای تحویل ۸۰۰ هزار تن ورق ۲ و زیر ۲ میلیمتر HRC به اعضای سندیکا در شش ماهه اول هم گفت: الان حدود ۱۰ روز از توافق گذشته ولی صورتجلسه آن هنوز توسط فولاد مبارکه امضاء نشده است.

وی تصریح کرد: برای نظارت و اطلاع همگان به محض امضای توافق‌نامه ۹ بندی توسط طرف مقابل متن آن را در اختیار اعضاء و رسانه ها قرار می دهد.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا