طیب‌نیا خبر داد: سامانه متمرکز اطلاعات مالیاتی کشور راه اندازی می شود

طیب‌نیا خبر داد: سامانه متمرکز اطلاعات مالیاتی کشور راه اندازی می شود

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: سامانه متمرکز اطلاعات مالیاتی کشور با تمرکز روی مودیان بزرگ مالیاتی راه اندازی می شود.

به گزارش  خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت علی طیب نیا عصر پنجشنبه در نشست بررسی مشکلات مالیاتی اصناف استان کرمان افزود: با راه اندازی سامانه متمرکز اطلاعات مالیاتی به گونه ای اقدام می شود که مداخله انسانی با مودیان به صفر می رسد و مودیان نخواهند دانست پرونده آنها در چه استانی در حال بررسی است.

 
وی بیان کرد: همه نهادهای مربوطه به این سامانه متصل می شود و بانک اطلاعاتی گسترده ای در این زمینه شکل می گیرد.

 
وی گفت: با راه اندازی سامانه متمرکز اطلاعات مالیاتی کشور، فساد کاهش یافته و عدالت در سیستم مالیاتی کشور محقق می شود.

 
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: تمام تلاش ما این است که هرچه سریعتر این سامانه به مرحله نهایی برسد.

 
وی تصریح کرد: ما به دنبال شرکت های بزرگ هستیم و به لحاظ منطق اقتصادی صحیح نیست روی پرونده های کوچک متمرکز شویم و باید به پرونده های بزرگ توجه جدی تری صورت گیرد.

 
طیب نیا افزود: معتقدیم در شرایط رکودی نباید به دنبال گرفتن مالیات اضافی باشیم و تلاش می شود بیش از مصوبه قانونی افزایش مالیات نداشته باشیم.

 
وی گفت: درصدد انتقال مالیات از بخش تولید به مصرف هستیم و در حال حاضر 40 درصد مالیات کشور از بخش مصرف دریافت می شود و در برخی حوزه ها هم هنوز این اتفاق رخ نداده است.

 
وزیر اقتصاد در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه در فرهنگ ما کسبه همواره جایگاه ویژه ای داشته اند افزود: در تحولات تاریخی کشور و نهضت هایی که در کشور روی داده نیز کسبه در مبارزات نقش بسیار مهمی را ایفا کرده اند.

 
وی خاطرنشان کرد: بخش قابل ملاحظه ای از اشتغال کشور از طریق اصناف تامین می شود و این قشر در تامین نیازهای جامعه نقش مهمی را بر عهده دارد لذا وظیفه خود می دانیم که مسائل و مشکلات مشاغل کشور به ویژه اصناف را بررسی و رفع کنیم.

 
طیب نیا گفت: در سال های اخیر توجه ویژه ای به اصناف شد و در قوانین پایه کشور، دولت موظف شد در تصمیم سازی ها و تصمیم گیری های خود از نمایندگان اصناف استفاده کند.

 
وی اظهار کرد: در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی های مربوط به اصناف از نمایندگان اتاق اصناف استفاده می شود که نمونه آن در تصویب لایحه صندوق مکانیزه فروش بوده است.

 
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: یکی از کاستی ها در روش علی الراس این است که چون براساس اطلاعات درآمد و هزینه برآورد می شود امکان دارد تشخیص ما درست نباشد و بی عدالتی در دریافت مالیات رخ دهد.

وی گفت: مردم بیش از آنکه از میزان پرداخت مالیات ناراضی باشند از بی عدالتی در این حوزه ابراز نارضایتی می کنند بنابراین باید از بی عدالتی در حوزه مالیات جلوگیری شود.

 
طیب نیا افزود: برای حذف سیستم علی الراس اقدام شده و امیدواریم سیستم جدید از پایان سال جاری اجرایی شود.

 
وی بیان کرد: در سیستم جدید مالیاتی شکل اظهارنامه های مالیاتی تغییر می کند.

 
وی گفت: براساس شناخت از واحدهای صنفی، اظهارنامه های مالیاتی برای صاحبان واحدهای صنفی صادر می شود و مسئولان واحدهای صنفی در صورت عدم پذیرش این اظهارنامه باید اظهار نامه خود را تحویل دهند.

 
وزیر اقتصاد افزود: ایجاد ضرایب مالیاتی که در همه استان ها و همه مشاغل یکسان باشد، امکان پذیر نیست.

 
وی خاطرنشان کرد: تنها شیوه ای که به ایجاد عدالت مالیاتی کمک می کند استقرار سامانه مکانیزه فروش و خوداظهاری مودیان مالیاتی است.

 
وی تاکید کرد: همه باید سامانه مکانیزه فروش را داشته باشند و در این رابطه سعی شده از ابزار تشویقی استفاده شود.

 
استاندار کرمان نیز در این نشست گفت: امیدواریم در دولت تدبیر و امید با هدایت های رهبر معظم انقلاب، گشایش های خوبی در حوزه اقتصادی برای کشور ایجاد شود.

 
علیرضا رزم حسینی تاکید کرد: تمام تلاش خود را در این استان به منظور پهن کردن فرش قرمز برای سرمایه گذاران به کار گرفته ایم و تلاش می شود روز به روز وضعیت بهتری برای سرمایه گذاری در استان کرمان ایجاد شود.

 
وی گفت: امیدواریم با همراهی، همدلی و وحدت خوبی که در استان کرمان وجود دارد بتوانیم مسیر توسعه استان را به خوبی به پیش ببریم.

 
وزیر امور اقتصادی و دارایی که دیروز (چهارشنبه) به کرمان سفر کرد امروز در آیین افتتاح کارخانه فولادسازی بردسیر و نشست مشترک ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی و شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در استانداری کرمان نیز شرکت کرد.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا