اخبار مثبت وزیر صنعت از خودرو/ قراردادها نهایی و ایران قطب صادرات می شود

اخبار مثبت وزیر صنعت از خودرو/ قراردادها نهایی و ایران قطب صادرات می شود

وزیر صنعت با اشاره به برگزاری جلسه های اختصاصی با خودروسازان، از قطعی بودن امضاء قراردادهای بسیارخوب خبر داد و گفت: بزودی خودروسازان ایران قطب صادرات خودرو منطقه خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا نعمت زاده در گفت وگو با شبکه خبر با اشاره به اینکه هیات همراه نخست وزیر ایتالیا چهارمین هیات ایتالیایی بود که در 6 ماه گذشته به ایران آمدند، ایتالیا پیش از تحریم ها یکی از شرکای بزرگ اقتصادی با حدود 4 تا 7 میلیارد یورو مبادله تجاری بود که حتی در دوران تحریم ایران را ترک نکردند و سه فاز پارس جنوبی را هم عمدتاً پیمانکاران ایتالیایی با کمک پیمانکاران ایرانی به پایان رساندند.

وی با بیان اینکه در سفر بهمن سال گذشته رئیس جمهور ایران به ایتالیا امضاء حدود 30 سند و  در سفر اخیر نخست وزیر ایتالیا هم 18 سند امضاء شد، ادامه داد: اسناد جدید به امضا رسیده در حوزه های ساخت تجهیزات بیمارستانی، توسعه زیرساخت های فرودگاه، نیروگاه های با انرژی تجدیدپذیر بادی و خورشیدی و همچنین در سایر صنایع از جمله فولاد و ساخت شیرآلات مخصوص صنعت نفت،گاز و پتروشیمی بود.

این وزیر افزود: در هیات همراه نخست وزیر ایتالیا مدیران بانک های مختلف و رئیس بیمه های صادراتی "ساچه" بودند که نشان از همکاری جدی آنها با ایران است . به طوریکه 4ر میلیارد یورو بیمه صادراتی برای فعالیت در ایران و 800 میلیون یورو هم جداگانه برای فعالیت های کوچکتر تصویب شد.

به گفته نعمت زاده طی روزهای آینده علاوه رئیس جمهور کره جنوبی با هیات بزرگ اقتصادی، خانم موگرینی هم با حدود 7 رئیس کمیسیون های مختلف اتحادیه اروپا به ایران سفر می کنند.

وی درباره صنعت خودرو هم گفت: درحالی سند همکاری با شرکت پژو فرانسه با حضور رئیس جمهور ایران از اسفند امضاء شده که شرکت مشترک و با مالکیت 50 درصدی هر یک از دو طرف به ثبت رسیده است. در این میان با توجه به تجربه ناخوشایند گذشته، عجله ای برای انجام همه کارها نیست.

وی با اشاره به برگزاری جلسه های اختصاصی با خودروسازان و خصوصا قطعه سازان ،از قطعی بودن امضاء قراردادهای بسیار خوب خبر داد و از صدا سیما و شبکه خبر خواست تا درباره خودرو و ابعاد مختلف آن و طرح های جدید، برنامه یکساعته ای ترتیب دهد.

وزیر صنعت افزود: دولت قصد ندارد فقط با یک شرکت خارجی یا برندی خاص خودرو ساز به قرارداد برسد. بلکه با صبر و ارامش در حال عقد قرارداد با برند های مطرح خودرو سازی از کشورهای فرانسه ، ایتالیا ، کره ، ژاپن و آلمان بوده و بزودی خودروسازان ایران قطب صادرات خودرو منطقه خواهند شد.

وی با بیان اینکه برای ارتقای توان بازرسی فنی خودرو با دو گروه متخصص اتریشی و ایتالیایی توافق نامه امضاء شده ، از مردم خواست تا اجازه دهند توان داخل در تولید خودرو رشد یابد و ایران به یکی از صادرکنندگان خوب خودرو در جهان تبدیل شود.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا