وزير صنعت مطرح كرد:

انتخاب شاخص هاي طرح تحول صنعت خودرو بر اساس رويكردهاي اقتصاد مقاومتي

انتخاب شاخص هاي طرح تحول صنعت خودرو بر اساس رويكردهاي اقتصاد مقاومتي

تهران - ايرنا - وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: شاخص هاي بنيادين طرح تحول و بهبود صنعت خودرو، بر اساس رويكردهاي اقتصاد مقاومتي انتخاب شده است.

به گزارش ايرنا از شبكه اطلاع رساني توليد و تجارت ايران (شاتا)، محمد رضا نعمت زاده، شاخص هاي بنيادين طرح تحول و بهبود صنعت خودرو را جذب سرمايه گذاري خارجي، گسترش واحدهاي تحقيق و توسعه و افزايش سهم ساخت داخل عنوان كرد.
وزير صنعت، معدن و تجارت اضافه كرد: اين شاخص ها با تشكيل كارگروه هاي ويژه در شوراي سياستگذاري خودرو بررسي مي شود.
به گزارش ايرنا، نخستين جلسه شوراي سياستگذاري خودرو در سال جديد با حضور وزير صنعت، معدن و تجارت،معاونان و مديران اين وزارتخانه، مديران صنعت خودروسازي، قطعه سازي، صاحب نظران و فعالان اين صنعت برگزارشد.
به گزارش ايرنا، شركت هاي خودروسازي ايران، انواع خودرو در زمينه هاي چهار چرخ محرك، ون، كاميون‌، اتوبوس‌، ميني‌بوس‌ و وانت توليد مي كنند.
در حال حاضر 16 تا 17ميليون خودروي پلاك شده توليد داخل در كشور آمد و شد مي كنند و ساليانه يك ميليون و 200 هزار دستگاه خودرو توسط توليدكنندگان داخلي به بازار تحويل داده مي شود.
بر اساس برنامه ريزي هاي انجام شده و با توجه به سياست هاي وزارت صنعت، معدن و تجارت، توليد خودروي كشور در سال 1404 بايد به سه ميليون دستگاه در سال افزايش پيدا كند و يك سوم از اين شمار به ديگر كشورها صادر شود.
اين در حالي است كه در سال 94 تعداد 976 هزار و 836 دستگاه انواع خودرو در كشور توليد شده است كه از اين ميان بيش از 892 هزار و 600 دستگاه، از نوع سواري بوده است.
همچنين در سال گذشته تعداد 9 هزار و 842 دستگاه كاميون، 73 هزار و 187 دستگاه وانت، 511 دستگاه ميني بوس و 696 دستگاه اتوبوس توسط خودروسازي هاي كشور توليد شد.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا