حاشیه جالب افتتاحیه نمایشگاه ایران‌پلاست

حاشیه جالب افتتاحیه نمایشگاه ایران‌پلاست

در میان سخنرانی معاون اول رئیس‌جمهور در افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست یک تولیدکننده بدون هماهنگی قبلی به‌روی سن آمد و از مشکلات صنعت پتروشیمی گفت.

 

عصر دیروز دهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست در محل دائمی برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد. در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه زمانی که معاون اول رئیس جمهور پشت میکروفن قرار گرفت تا سخنرانی خود را آغاز کند یکی از تولید کنندگان بخش خصوصی صنعت پتروشیمی به‌روی سن آمد و در کنار معاون اول رئیس جمهور قرار گرفت و بدون میکروفن و با صدایی بلند خطاب به جمعیت ضمن خوش‌آمدگویی به معاون اول رئیس جمهور اظهار داشت: با تمام توسعه‌ای که در صنعت پتروشیمی کشور تاکنون داشته‌ایم و با توجه به مزیت‌های بسیاری که در این صنعت برای توسعه داریم به صنایع پایین‌دستی پتروشیمی هرگز توجه نشده و میزان توجه مسئولان به صنایع پایین‌دستی بسیار کم بوده و حتی یک‌صدم هم از تسهیلات توسعه بهره‌مند نشده‌اند.
وی افزود: به‌خاطر موهبت طبیعی که در کشور ما وجود دارد ما می‌توانستیم تاکنون زنجیره‌های ارزش بسیاری را در صنعت پتروشیمی راه‌اندازی کنیم اما صنایع پایین‌دستی با این اسم چیپ‌شان همیشه در صنعت پتروشیمی توسری‌خور بوده‌اند و نتوانستند از نعمت الهی برخوردار ایران برای توسعه صنعت پتروشیمی در تمامی بخش‌ها، برخوردار شوند.
این تولید کننده بخش خصوصی تصریح کرد: چندی پیش خدمت آقای نعمت‌زاده (وزیر صنعت معدن و تجارت) رسیدم و مشکلات موجود را برای ایشان بیان کردم و در این نمایشگاه نیز بزرگترین تولید کنندگان پتروشیمی حاضر هستند تا با ما کار کنند اما از کوچکترین حمایت‌های دولتی برای استفاده از این فضا برخوردار نیستیم.
وی ادامه داد: در شرکت من 500 نفر مشغول به کارند که تاکنون سرمایه‌‌گذاری‌های متعددی برای اشتغال این 500 نفر انجام داده‌ایم، اما حتی نتوانستیم از 300 هزار تومان اعتبار هم برای توسعه استفاده کنیم.
این فعال بخش خصوصی اذعان داشت: من مجبور شدم در سال‌های گذشته 100 نفر از نیروی کار خود را کاهش دهم و اگر کم‌توجهی به صنایع پایین‌دستی همین‌طور ادامه پیدا کند و حقوق ما پایمال شود به پایمال شدن صنعت پتروشیمی خواهد انجامید و صنایع پایین‌دستی در کشور ضعیف‌تر خواهند شد.
این فعال بخش خصوصی با رسیدن سخنانش به اینجا و تلاش برگزار کنندگان برای متقاعد کردن وی به ترک سن، سخنان خود را پایان داد و اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور که در تمام مدت صحبت‌های این فعال بخش خصوصی ایستاده به صحبت‌های وی گوش می‌داد، سخنرانی خود را آغاز کرد.
معاون اول رئیس جمهور در بخشی از سخنان خود به حضور این فعال بخش خصوصی و صحبت‌های وی اشاره کرد و گفت: روشی که ایشان برای بیان صحبت‌هایشان انتخاب کردند در نوع خود جالب بود اما باید بگویم که توجه به صنایع پایین‌دستی و توسعه صنعت پتروشیمی در تمامی بخش‌ها مورد توجه دولت قرار دارد.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا