جزئيات تفاهمنامه ايران-ايتاليا در زمينه پوشاك/توليد مشترك به بازار مي آيد

جزئيات تفاهمنامه ايران-ايتاليا در زمينه پوشاك/توليد مشترك به بازار مي آيد

تهران - ايرنا - رئيس فدراسيون مد و منسوجات ايتاليا (SMI) گفت: در تفاهم نامه امضا شده ميان اين فدراسيون و اتحاديه پوشاك تهران، هم سرمايه گذاري مشترك و هم عرضه كالاي نهايي به بازار ايران مورد توجه قرار گرفته است و بر اين اساس، شركت هاي ايتاليايي در ايران سرمايه گذاري و با همكاري همتايان خود، توليد مشترك به بازار عرضه مي كنند و برخي كمپاني هاي ايتاليايي نيز محصولات نهايي خود را در بازار ايران عرضه خواهند كرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي ايرنا، «كلوديو مرنزي» در نشستي مشترك با ابوالقاسم شيرازي رئيس اتحاديه پوشاك تهران، به تشريح جزئيات تفاهم نامه ايران و ايتاليا در زمينه پوشاك پرداخت و گفت: سرمايه گذاري مشترك بين ايران و ايتاليا مربوط به كالاهاي با كيفيت خوب و قيمت متوسط است و عرضه كالاي نهايي به بازار ايران شامل كالاي با كيفيت خيلي بالا و لوكس و قيمت هاي خيلي بالا خواهد بود.
وي افزود: از آنجا كه حقوق كارگر و برخي هزينه هاي توليد در ايتاليا بسيار زياد است، اين كشور بر توليد كالاهاي خيلي لوكس متمركز شده است؛ در حالي كه در ايران مي توان كالاهاي با كيفيت اما به قيمت مناسب تر توليد كرد.
وي سهم ايتاليا از بازار پوشاك ايران را محدود توصيف كرد و گفت: ايتاليا تنها 13 ميليون يورو از بازار 12 ميليارد يورويي پوشاك ايران را در اختيار دارد.
مرنزي اضافه كرد: رئيس فدراسيون مد و منسوجات ايتاليا (SISTEMA MODA ITALIA) با 47 هزار شركتِ تحت پوشش و 500 پرسنل، 50 ميليارد يورو گردش مالي دارد.
وي با تاكيد بر اينكه تمامي همكاري هاي دوجانبه بايد برد-برد باشد گفت: براي ايتاليا، ايران بازاري بزرگ است و شركت هاي ايتاليايي علاقه مندند در بازار ايران حضور پيدا كنند؛ از طرف ديگر، ايران نيز مي تواند از دانش و تكنولوژي هاي ايتاليا در صنعت پوشاك استفاده كند؛ علاوه بر اين، حضور ايتاليا در ايران، چه در توليد مشترك و چه عرضه كالاي نهايي، اشتغال و ارزش افزوده ايجاد مي كند.
رئيس اتحاديه پوشاك تهران نيز در اين نشست با اشاره به اينكه اين اتحاديه داراي بيش از 20 هزار عضو (هفت هزار توليدكننده و 13 هزار فروشنده) است، گفت: اين اتحاديه 40 درصد از صنعت پوشاك ايران را در اختيار دارد.
ابوالقاسم شيرازي در تشريح جزئيات تفاهم نامه اي كه روز گذشته در اتاق بازرگاني ايران ميان فدراسيون مد و منسوجات ايتاليا و اتحاديه پوشاك تهران به امضا رسيد، گفت: «تبادل تجربه و دانش به منظور خلق و گسترش بومي سازي در صنايع مد و پوشاك ميان دو كشور»، «همكاري فعالانه به منظور تهيه اطلاعات مربوطه جهت ارتقاي همكاري هاي دوجانبه صنعتي و تجاري»، «همكاري براي شناسايي شركاي ايراني و ايتاليايي به منظور تقويت صادرات و واردات» و «پشتيباني و حمايت از روابط بين اعضاي دو طرف در راستاي تشويق به برقراري ارتباط» بخشي از محورهاي اين تفاهم نامه است.
وي «همكاري جهت پشتيباني و حمايت از حضور دو طرف در دو كشور در قالب قوانين دو كشور» و «معرفي متقابل فدراسيون مد و منسوجات ايتاليا و اتحاديه پوشاك تهران به عنوان همكار در زمينه تجارت پس از دريافت رضايت نامه كتبي» را از ديگر محورهاي اين تفاهم نامه عنوان كرد.
شيرازي تاكيد كرد: راهبرد ايتاليا عرضه برندها است و مخاطب كالاهايي كه به بازار ايران عرضه مي كند، طبقه اي خاص است؛ بنابر اين، حضور ايتاليايي ها عرصه را براي توليد داخل محدود نخواهد كرد.
كامبيز مروت جو، نايب رئيس اتحاديه پوشاك تهران كه خود يك توليدكننده پوشاك است نيز در ارتباط با اين قرارداد گفت: شايد به نظر برسد كه من به عنوان يك توليدكننده مخالف حضور ايتاليايي ها و در كل چنين قراردادي باشم اما بايد توجه داشته باشيم كه ايتاليا رقيب ما نيست.
وي شرايط بازار پوشاك را به دليل وجود كالاهاي قاچاق و همچنين كالاهاي بي كيفيت چين، نامناسب ذكر كرد و گفت: وقتي يك دامن به قيمت چهل هزار ريال از چين وارد كشور مي شود در حالي كه تنها قيمت هر يك متر پارچه آن دامن در تهران 80 هزار ريال است، من و هيچ توليدكننده داخلي ديگر نمي تواند با كالاهاي چيني رقابت كند.
به گزارش ايرنا، روز گذشته (چهارشنبه) نمايندگاني از بخش خصوصي ايتاليا و نمايندگاني از بخش دولتي و تعدادي از اعضاي اتاق بازرگاني، صنايع و معادن ايران با حضور نخست وزير ايتاليا و وزير صنعت، معدن و كشورمان، 12 موافقتنامه همكاري در بخش هاي مختلف از جمله انرژي، فولاد، مخابرات و هوانوردي، فرودگاهي، پزشكي و منسوجات امضا كردند.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا