افت 521 واحدی شاخص کل

افت 521 واحدی شاخص کل

بازار سهام امروز در آخرین موعد تسویه معاملات اعتباری کارگزاری‌ها شاهد بهت بازار در برابر ابهام‌های جدید از جمله مصوبه اخیر هیات دولت درباره افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها بود.

 

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز چهارشنبه 25 فروردین ماه 94، با کاهش 521 واحد به رقم 79 هزار و 587 واحد رسید.
شاخص کل‌هم‌وزن نیز با 167 واحد کاهش به عدد 13 هزار و 652 واحد دست یافت.
شاخص سهام آزاد شناور نیز با 1039 واحد کاهش عدد 90 هزار و 968 واحد را تجربه کرد.
شاخص بازار اول در حالی با کاهش 504 واحدی به رقم 55 هزار و 866 واحد رسید که شاخص بازار دوم با 312 واحد کاهش، به رقم 173 هزار و 23 واحد افت کرد.
امروز همچنین شاخص کل فرابورس با افت 12 واحدی به عدد 791 واحد رسید.
بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت گروه سایپا با 70 واحد، گل‌گهر با 68 واحد و ایران خودرو با 64 واحد کاهش بالاترین تاثیر منفی را بر محاسبه شاخص کل به نام خود ثبت کردند. در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت همراه اول با 57 واحد، کشتیرانی ج.ا.ا با 36 واحد و ملی صنایع مس ایران با 33 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل به نام خود ثبت کردند.
امروز ارزش کل معاملات بورس تهران به بیش از 450 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و 687 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 86 هزار و 137 نوبت داد و ستد بود. طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های صنایع آذراب، مارگارین، لامیران از سوی ناظر بازار سهام متوقف شد.
امروز در نماد معاملاتی حفاری شمال بیش از 98 میلیون سهم به ارزش 42 میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده به کدهای درون گروهی منتقل شد.
در نماد معاملاتی سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران نیز امروز 16.5 میلیون سهم به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان کد به کد شد.
امروز همچنین در بانک ملت 10 میلیون سهم به ارزش 2 میلیارد و 400 میلیون تومان کد به کد شد.
در نماد صنایع پتروشیمی خلیج فارس امروز بیش از 4 میلیون سهم به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان کد به کد شد.
امروز بازار سهام شاهد معاملاتی متعادل اما رو به منفی بود که زیر سایه برخی‌ ابهام‌ها و انتظارات برجامی گام برمی‌داشت. تلاش برای تحقق برخی وعده‌های داده شده از بابت تحقق قراردادهای جدید با سرمایه‌گذاران خارجی در کنار ابهام ناشی شده از افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها بر اساس مصوبه جدید هیات وزیران باعث شده تا همچنان معامله‌گران بازار برای قدم برداشتن جدی در تالار شیشه‌ای با گام‌هایی محتاطانه قدم بردارد.
امروز در گروه خودرویی‌ها بازار سهام شاهد شکل‌گیری صف فروش‌های پایدار سهام علی‌رغم تداوم بازارگردانی و حمایت برخی صندوق‌ها بود. در این گروه مصوبه جدید دولت در خصوص تجدید ارزیابی باعث شده تا ایران خودرو را به نماد ناامیدی معامله‌گران اغلب نوسانگیر و خوش‌بین بازار سهام در گروه خودرویی‌ها تبدیل کند.
بازار سهام در عین حال اگرچه با معاملات به نسبت پرحجم سهام روبرو است اما عطش آن برای جذب نقدینگی پرحجم و جدید به خوبی قابل لمس است.
امروز همزمان با پایان موعد تسویه معاملات اعتباری کارگزاری‌ها در بازار دوم بورس نیز معامله‌گران کوتاه مدت‌ نگر بازار ترجیح دادند تا به سمت نقد کردن بخشی از دارایی‌های خود گام بردارند.
در عین حال افت دسته‌جمعی نماگرهای بورس در کنار افزایش عرضه سهام در اغلب نمادهای معاملاتی حاکی از وجود ترسی بود که به نظر می‌رسید بخش عمده‌ای از آن از بابت مصوبه جدید دولت در خصوص تجدید ارزیابی‌ها ناشی می‌شود.
بازار سهام این هفته بازاری متعادل و کم‌نوسان بود که به نظر می‌‌رسید در آستانه برخی خبرهای بنیادی تاثیرگذار از جمله نشست یکشنبه هفته آینده اعضاء اوپک بر فریز عرضه نفت خام و در عین حال انتظار برای تحقق برخی وعده‌ها در کنار تصویب بودجه کلان کشور ترجیح می‌داد تا با گام‌های محتاطانه‌تری حرکت کند. بازاری که با مصوبه جدید هیات وزیران در خصوص تجدید ارزیابی دارایی‌ها میان ابهام و انتظار قرار گرفته است.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا