جانشین رییس سازمان در امور بین‌الملل خبر داد؛

آلمانی‌ها و کره‌ای‌ها در راه بورس تهران

آلمانی‌ها و کره‌ای‌ها در راه بورس تهران

جانشین رییس سازمان در امور بین‌الملل از همکاری گسترده با بازار سرمایه کره‌جنوبی و آلمان خبر داد و گفت: به‌زودی بورس تهران به بورس کره‌جنوبی متصل می‌شود و سرمایه‌گذاران ایرانی می‌توانند سهام بورس کره‌جنوبی و کره‌ای‌ها سهام شرکت‌های ایرانی را بخرند.



جانشین رییس سازمان در امور بین‌الملل از همکاری گسترده با بازار سرمایه کره‌جنوبی و آلمان خبر داد و گفت: به‌زودی بورس تهران به بورس کره‌جنوبی متصل می‌شود و سرمایه‌گذاران ایرانی می‌توانند سهام بورس کره‌جنوبی و کره‌ای‌ها سهام شرکت‌های ایرانی را بخرند.

به گزارش پایگاه طلاع‌رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از همشهری، فروردین امسال پس از 8سال سازمان بورس و اوراق بهادار ایران به عضویت سازمان جهانی آیسکو که سازمانی است که نهاد‌های ناظر بازار سرمایه دنیا عضو آن هستند درآمد. با عضویت در این سازمان انتظار می‌رود روند جذب سرمایه‌گذاری خارجی به اقتصاد ایران سرعت بیشتری پیدا کند. از قرار معلوم دولت قصد دارد از طریق افزایش مشارکت سرمایه‌گذاران خارجی در بازار سرمایه ایران فعالیت‌های خود را در زمینه جذب سرمایه‌گذاری خارجی گسترش بیشتری دهد.

سازمان آیسکو هم‌اکنون با بیش از 200عضو 95درصد بورس‌های دنیا را تحت پوشش خود دارد.

بهادر بیژنی، جانشین رییس سازمان بورس در امور بین‌الملل و جذب سرمایه‌گذاری خارجی که در یک گفت‌وگوی مفصل با همشهری شرکت کرده بود سیاست‌های سازمان بورس را در جذب سرمایه‌گذاری خارجی تبیین کرد و گفت: برای عضویت در آیسکو پس از 8سال رایزنی گسترده‌ای با اعضای این سازمان که متشکل از نهاد‌های ناظر بازار سرمایه در سراسر دنیا هستند انجام شد وجلسات و مکاتبات زیادی برای این کار انجام و نهایتا امسال با عضویت ایران موافقت شد.

او عضویت در آیسکو را نخستین گام در بین‌المللی شدن بازار سرمایه ایران دانست و تأکید کرد: از این پس حجم سرمایه‌گذاری در ایران افزایش خواهد یافت چرا که یکی از شروط و الزامات خارجی‌ها برای حضور در ایران عضویت در این سازمان بود.او با تأکید بر اینکه روابط عمیق ایران با برخی از بازارهای سرمایه‌ دنیا به سرعت در حال افزایش است، توضیح داد: نخستین بار برنامه‌های مشترکی با بورس استانبول ترکیه، کره‌جنوبی و همچنین مقامات بازار سرمایه آلمان آغاز شده و قرار است امروز هم برای دومین بار یک هیأت بلند پایه در سطح معاونان بازارسرمایه آلمان به ایران بیایند.

بیژنی با تأکید بر اینکه سطح روابط بازار سرمایه ایران با کره‌جنوبی وآلمان بسیار عمیق شده، ادامه داد: در نخستین گام قرار است بورس‌های ایران و کره‌جنوبی به یکدیگر متصل شوند و اسفند‌ماه پارسال نیز تفاهمنامه‌ای در این زمینه با مقامات بازار سرمایه ترکیه امضا شد به این معنا که با اتصال بورس‌های دو کشور یک سرمایه‌گذار ایرانی قادر خواهد بود سهام شرکت‌های حاضر در بورس کره‌جنوبی و بالعکس یک سرمایه‌گذار کره‌ای سهام شرکت‌های ایرانی را خریداری کند.

جانشین رییس سازمان در امور بین‌الملل با ابراز امیدواری نسبت به اینکه اتصال بورس تهران و کره‌جنوبی در سال‌جاری اتفاق بیفتد، گفت: سال 95از نظر بین‌المللی اتفافات خوبی در بازار سرمایه ایران خواهد افتاد. ما در سال 95قدم‌های بزرگی را برخواهیم داشت در واقع سال 95سال بسیار متفاوتی خواهد بود زیرا ارتباطات ما الان با برخی نهاد‌های بازار سرمایه به سرعت در حال توسعه است.

بیژنی درباره سیاست سازمان برای ارتباط با سایر بورس‌های جهان گفت: هم‌اکنون ما زمینه همکاری با بورس‌های آلمان، کره‌جنوبی، ترکیه، عمان، انگلیس و سوئیس را آغاز کرده‌ایم و هرکدام از این همکاری‌ها در زمینه خاصی انجام می‌شود.

او در پاسخ به این پرسش که به غیراین بورس‌ها چه برنامه‌ای برای سایر بورس‌های جهان در دست تهیه است، تأکیدکرد: هدف ما ارتباط مؤثر، عمیق و دراز مدت با تعداد معدودی از بازار‌های سرمایه دنیاست. ضرب المثلی در بحث بازاریابی وجود دارد که می‌گوید اگر می‌خواهید با همه کار کنید در واقع قصد همکاری با هیچ‌کس را نداریدچون هم منابع و هم زمانمان محدود است در عین حال اولویت‌های ما نیز برای این ارتباطات کاملا مشخص است.

وی افزود: ما تصمیم گرفتیم یکسری بازار هدف در بازار سرمایه مشخص کنیم در واقع سیاست سازمان بورس این است که همکاری با سایر بورس‌ها ی دنیا را به‌صورت پروژه‌محور دنبال کنیم، یعنی اگر قرار است با یک نهاد ناظر همکاری کنیم در ابتدا به این موضوع فکر کنیم که قرار است چه کاری با آن بورس انجام بدهیم.

 

آغاز بازاریابی بین‌المللی

جانشین رییس سازمان در امور بین‌الملل همچنین از امضای یک تفاهمنامه مهم همکاری برای بازار‌یابی بین‌المللی خبر داد که قرار است از شهریور امسال اجرایی شود. او در این‌باره توضیح داد: اواخر سال گذشته پیش‌نویس یک موافقتنامه بین سازمان بورس، سازمان خصوصی‌سازی‌ و سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران امضا شد که در نیمه نخست امسال این تفاهمنامه جنبه عملیاتی به‌خود خواهد گرفت.

به‌گفته او یکی از اهداف ما در بازار سرمایه این است که یک برنامه بازاریابی قدرتمند داشته باشیم و به جذب سرمایه به‌عنوان یک بازاریابی یا از دیدگاه مارکتینگ نگاه کنیم، اضافه کرد:در واقع 2دیدگاه در جذب سرمایه‌گذاران وجود دارد یکی اینکه ما منتظر باشیم که سرمایه‌گذاران خودشان به ما مراجعه کنند و دیدگاه دیگر این است که ما خودمان سراغ آنها برویم.

او ادامه داد: با آغاز این همکاری سه‌جانبه ما قادر خواهیم بود با تهیه یک برنامه مشترک در سطح بین‌المللی راحت‌تر بازار یابی کنیم و این موضوع با این شکل که ما منتظر بمانیم تا بقیه سراغ ما بیایند خیلی فرق دارد.بیژنی تأکید کرد: با آغاز این همکاری فعالیت‌های هر سه‌سازمان هماهنگ می‌شود به‌طور مثال یک سرمایه‌گذار خارجی برای گرفتن مجوز می‌تواند راحت‌تر از سازمان سرمایه‌گذاری خارجی مجوزش را دریافت کند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا