سبحانی در گفت‌وگو با ماین نیوز خبر داد:

توافق بر سر افزایش صادرات فولاد مبارکه به مارچگالیا ایتالیا

توافق بر سر افزایش صادرات فولاد مبارکه به مارچگالیا ایتالیا

گروه صنایع معدنی >فولاد - مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان جزئیات توافق‌نامه این شرکت با شرکت مارچگالیا (Marcegaglia) ایتالیا را تشریح کرد.

بهرام سبحانی امروز در حاشیه امضای توافق نامه شرکت فولاد مبارکه اصفهان با شرکت مارچگالیا ایتالیا در گفت‌وگو با خبرنگار ماین نیوز با اشاره به اینکه طبق این توافق‌نامه فروش محصولات فولاد مبارکه و فولاد هرمزگان به شرکت مارچگالیا ایتالیا افزایش خواهد یافت، افزود: شرکت مارچگالیا به نوعی رقیب فولاد مبارکه محسوب می‌شود چون دارای خطوط نورد سرد، گالوانیزه و ... است و در مجموع بزرگترین توزیع‌کننده فولاد در اروپا است.

وی افزود: این شرکت از گذشته از فولاد مبارکه محصول خریداری کرده است و حالا درخواست افزایش سهمیه خرید خود را از فولاد مبارکه دارد و توافق کردیم تا سقف ماهانه 80 هزار تن انواع ورق و تا سقف 30 هزار تن اسلب فولاد هرمزگان را به این شرکت بفروشیم.

سبحانی افزود: پیشتر سهمیه خرید مارچگالیا از فولاد مبارکه کمتر و ماهانه حدود 60 هزار تن بود اما هم‌اکنون بر سر افزایش این سهیمه توافق کردیم.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان با اشاره به اینکه مارچگالیا در خطوط پایین‌دستی به نوعی رقیب فولاد مبارکه است، توضیح داد: این شرکت دارای نورد سر و گالوانیزه قلع اندود است. ورق نورد گرم را از فولاد مبارکه خریداری می‌کند و در کارخانه خود به نورد سرد تبدیل می‌کند و در خطوط لوله‌سازی خودش مورد استفاده قرار می‌دهد و یا تبدیل به گالوانیزه و رنگی کرده و در اروپا توزیع می‌کند.

به گفته وی با توافق‌نامه امضاء شده با مارچگالیا حدود 900 هزار تن محصول فولاد مبارکه به این شرکت فروخته خواهد شد که ارزش آن بالغ بر 400 میلیون یورو خواهد بود.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان با بیان اینکه فولاد مبارکه صادرات 2 میلیون تن محصول را در سال جاری هدف‌گذاری کرده است، اضافه کرد: سال قبل برنامه صادرات 1.5 میلیون تن بود که توانستیم 20 درصد بالاتر از برنامه یعنی حدود 1.8 میلیون تن صادرات داشته باشیم. امیدواریم با بهبود شرایط و اجرای برجام و رفع تحریم‌ها هدف صادرات 2 میلیون تنی امسال نیز محقق شود.

سبحانی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ماین نیوز در خصوص آخرین وضعیت همکاری فولاد مبارکه با شرکت دانیلی ایتالیا نیز توضیح داد: فولاد مبارکه در حال حاضر برنامه‌ها و قراردادهای توسعه مختلفی دارد. قصد احداث یک نورد گرم را داریم. یک واحد ریخته گری اسلب نیز در حال ساخت داریم. پروژه فولاد سپیددشت و توسعه آن نیز در دست اجرا است و در همین حال توسعه فولاد هرمزگان نیز برنامه‌ریزی شده است. در این برنامه‌ها و قراردادها نیز شرکت‌های مختلفی از جمله دانیلی و اس ام اس به عنوان تامین‌کنندگان تجهیزات حضور دارند.

فروش سهام فولاد هرمزگان قطعی نشده است/متقاضیان زیادند

او در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ماین نیوز درباره اینکه برنامه فروش سهام فولاد هرمزگان به شرکت‌های خارجی به کجا رسید؟ عنوان کرد: مذاکرات همچنان ادامه دارد و هنوز چیزی قطعی نشده است. شرکت‌های زیادی در حال رفت‌وآمد هستند و در فضای جدیدی که در کشور به وجود آمده شاهد ابراز تمایل شرکت‌های خارجی زیادی برای سرمایه‌گذاری در ایران هستیم. ضمن اینکه شرکت‌های خارجی ترجیح می‌دهند در واحدهای موجود در ایران سرمایه‌گذاری کنند تا احداث واحدهای جدید. به‌هرحال داوطلب و متقاضی زیادی برای خرید سهام فولاد هرمزگان وجود دارند.

گفت‌وگو از محمدجواد به‌آبادی
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا