با جابه جایی 557 میلیون سهم در بازار؛

بانکی ها در صدر ایستادند

بانکی ها در صدر ایستادند

در داد و ستدهای واپسین روز کاری هفته بورس تهران، ارزش معاملات از 4 هزار و 506 میلیارد ریال عبور کرد.



در داد و ستدهای واپسین روز کاری هفته بورس تهران، ارزش معاملات از 4 هزار و 506 میلیارد ریال عبور کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در معاملات روز چهارشنبه سهامداران بیش از یک میلیارد و 687 میلیون برگه سهم و حق تقدم به ارزش چهار هزار و 506 میلیارد ریال در 86 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.

گفتنی است در این روز سایپا، گل گهر، ایران خودرو، بانک پاسارگاد و تاپیکو با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص افت 521 واحدی این متغیر را رقم زدند. این در حالی بود که ارتباطات سیار و کشتیرانی بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند. شاخص کل در پایان معاملات امروز به عدد 79 هزار و 588 رسید.

همچنین در این روز شاخص های بازار اول و دوم به ترتیب 504 و 308 واحد افت کردند.

در چهارمین هفته فروردین‌ماه گروه‌های بانکی، خودرو و سرمایه‌گذاری‌ها با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعتی قرار گرفتند.

همچنین بیشترین رشد قیمت ها نیز متعلق به نمادهای سرامیک صنعتی اردکان، کارخانجات شهید قندی، سرمایه گذاری توسعه آذربایجان، تکنوتار، نیروکلر و قند قزوین بود.

در مقابل نمادهای کارتن ایران، ایران خودرو دیزل، فرآورده های نسوز آذر، افست، مس شهید باهنر، سیمان تهران و پلاسکو کار با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

طولانی ترین صف های خرید هم متعلق به نمادهای اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، اوراق مشارکت صنعت نفت، کارخانجات شهید قندی، سرامیک صنعیت اردکان، تولید محور خودرو، معادن بافق و اوراق مشارکت سایپا بود.

در مقابل سهامداران ایران خودرو دیزل، سرمایه گذاری سایپا، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو،ایران خودرو، سرمایه گذاری رنا و کنتورسازی ایران برای خروج از این نمادها سنگین ترین عرضه ها را داشتند.

در پایان معاملات امروز 440 میلیون سهم بانک ملت به ارزش یک میلیارد و 98میلیون ریال جابه جا شد که بیشترین حجم و ارزش معاملات متعلق به این نماد بود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا