اشرف سمنانی در گفت‌وگو با ماین نیوز خبر داد:

جزئیات قراردادهای فولادی میدکو با فاتا و دانیلی ایتالیا

جزئیات قراردادهای فولادی میدکو با فاتا و دانیلی ایتالیا

گروه صنایع معدنی >فولاد - مشاور مدیرعامل شركت توسعه معادن و صنايع معدني خاورميانه (میدکو) جزئیات قرارداد امضاء شده بین شرکت فولاد بوتیای ایرانیان (زیرمجموعه هلدینگ میدکو) و دو شرکت ایتالیایی دانیلی و فاتا را تشریح کرد.

رضا اشرف سمنانی امروز در حاشیه امضای قرارداد شرکت فولاد بوتیای ایرانیان با دو شرکت دانیلی و فاتا ایتالیا در گفت‌وگو با خبرنگار ماین نیوز با اشاره به اینکه امروز قرارداد احداث واحد فولاد بوتیای ایرانیان و نیروگاه 500 مگاواتی این واحد فولادسازی به امضاء رسید، افزود: پیش از این درباره قرارداد فولاد بوتیای ایرانیان مذاکره کرده بودیم و امروز نیز قرارداد احداث نیروگاه به آن افزوده شد و قرار است نیروگاه در همان سایت واحد فولادسازی احداث شود.

وی افزود: قرارداد احداث واحد فولادسازی و نیروگاه مکمل هم هستند و امروز در حقیقت قراردادها را به‌روز کردیم و قرارداد نیروگاه نیز به قرارداد فولاد اضافه شد.

اشرف سمنانی در پاسخ به سوال خبرنگار ماین نیوز درباره اینکه پیشرفت احداث واحد فولاد بوتیای ایرانیان در حال حاضر چقدر است؟ توضیح داد: کارهای مقدماتی برای اجرای این پروژه را انجام دادیم چون قبلا هم با دانیلی همکاری داشتیم. همچنین مهندسی پایه را نیز شروع کردیم تا پیشرفت پروژه تسریع شود. قرار است ساچه پوشش بیمه‌ای این پروژه را تامین کند تا پروژه با سرعت اجرا شود.

مشاور مدیرعامل میدکو در خصوص تامین منابع مالی و فاینانس این پروژه نیز گفت: در حال حاضر در حال انجام بخش مالی پروژه هستیم و قرار است بین ساچه و بانک مرکزی ایران توافقات لازم صورت بگیرد و از طرف ما بانک پاسارگاد انتخاب شده و پس از مشخص شدن بانک ایتالیایی کارهای مالی نیز صورت می گیرد. همچنین برخی تجهیزاتی که باید سفارش داده شوند را نیز از هم‌اکنون اعلام کردیم تا در اجرای پروژه تاخیر ایجاد نشود.

به گفته او مدت زمان اجرای پروژه های فولادی حدودا سه ساله است که تلاش می‌شود اجرای پروژه فولاد بوتیای ایرانیان کوتاه‌تر از این مدت زمان باشد.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ماین نیوز درباره اینکه امسال کدام پروژه‌های میدکو به بهره‌برداری خواهند رسید؟ اظهار کرد: امسال پنج پروژه کاتد مس 50 هزار تنی که از آخرین تکنولوژی روز دنیا برخوردار است، گندله‌سازی واحد سیرجان، گندله‌سازی فولاد بوتیای ایرانیان، گندله‌سازی فولاد سیرجان و کارخانه فولاد زرند به بهره‌برداری می‌رسند.

گفت‌وگو از محمدجواد به‌آبادی
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا