همکاری ایمیدرو و سازمان آموزش فنی و حرفه ای برای افزایش ایمنی در معادن

همکاری ایمیدرو و سازمان آموزش فنی و حرفه ای برای افزایش ایمنی در معادن

گروه معادن - ایمیدرو و سازمان فنی و حرفه ای کشور با هدف آموزش کارگران و افزایش سطح ایمنی در معادن ، موافقتنامه همکاری امضا کردند.

به گزارش ماین نیوز، مهدی کرباسیان مدیر عامل ایمیدرو در مراسم امضای این موافقتنامه با حضور رئیس سازمان اموزش فنی و حرفه ای و رئیس سازمان نظام مهندسی معدن از اموزش معدنکاران به عنوان سرمایه گذاری یاد کرد و گفت : کار در معدن از سخت ترین فعالیت ها و مشاغل است و توجه به ایمنی و ارتقای سطح دانش کارگران ، تکنسین ها و سایر گروههای فعال در معدن از موضوع های اساسی محسوب می شود و در دستور کار ایمیدرو قرار دارد.

وی افزود : ایمیدرو در سال 94 با همکاری سازمان اموزش فنی و حرفه ای و با نظارت سازمان نظام مهندسی معدن کار اموزش به معدنکاران را به صورت آزمایشی در 7 استان اغاز کرد که با توجه به موفقیت طرح ، امسال همه استان ها تحت پوشش اموزش قرار می گیرد.

کرباسیان با بیان اینکه تامین مالی طرح اموزش معدنکاران اعم از معادن بخش دولتی و خصوصی با ایمیدرو است ، گفت : با توجه به کاهش قیمت جهانی مواد معدنی از جمله ذغالسنگ و ناتوانی مالی معادن کوچک و متوسط بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در بخش اموزش نیروی انسانی ، ایمیدرو بعنوان سازمانی توسعه ای خود را مکلف به حمایت از این بخش می داند.

وی با اشاره به اهمیت سرمایه گذاری در بخش نیروی انسانی افزود : ایمیدرو اختیار قانونی دارد 25 درصد از سود حاصل از فعالیت های خود را در بخش اموزش و پژوهش خود و بخش خصوصی در کل کشور هزینه کند.

کرباسیان گفت : سال گذشته با کمک سازمان اموزش فنی و حرفه ای کشور برای 500 نفر حدود 70 هزار نفرساعت اموزش ارائه شد و براساس موافقتنامه جدید ، امسال 2 هزار نفر اموزش خواهند دید که مسئولیت نظارت بر کیفیت اموزش با سازمان نظام مهندسی معدن است.

وی افزود : سرمایه گذاری در بخش نیروی انسانی در حوزه سلامت ، ایمنی ، محیط زیست ، افزایش کیفیت و بهره وری در کنار قراردادهای داخلی و خارجی یک سرمایه گذاری خوب و اساسی است.

مهدی کرباسیان افزود : هرچند اماری از حوادث و خسارات واردشده در بخش معدن نداریم ولی تعداد حوادث در سال گذشته نسبت به سال 93 کاهش چشمگیر داشت ضمن اینکه ایمیدرو در سالهای 93 و 94 به صورت رایگان اقدام به توزیع گازسنج بین معادن کشور کرد.

رئیس سازمان اموزش فنی و حرفه ای هم در این مراسم با بیان اینکه انتقال مهارت به منابع انسانی یک رویکرد توسعه ای است و به رشد اقتصاد ملی کمک می کند ، گفت : توانمندسازی بخش خصوصی و نیروی انسانی روح اقتصاد مقاومتی است و توانمندکردن نیروی انسانی گامی اساسی در تحقق اقتصاد مقاومتی است.

سازگارنژاد با اشاره به اینکه ذینفعان اصلی اموزش کسانی هستند که در بازار کار و عمل نقش دارند ، افزود : در کنار قراردادهای بین المللی و ملی و انتقال تکنولوژی هم موضوع اموزش باید مورد توجه قرار گیرد تا فرصت های بهتری برای اموزش ایمنی و صلاحیت های فنی ایجاد شود ، باید به نقطه ای برسیم که افراد بدون صلاحیت نتوانند خدمات ارائه کنند.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن هم اتفاقات تلخ را نتیجه نبود اموزش دانست و گفت : سازمان نظام مهندسی معدن با 35 هزار عضو در کشور در خدمت وزارت صنعت ، معدن و تجارت است و باتوجه به اینکه معدن زیربنای صنعت محسوب می شود لازم است دولت تصدی گری را در همه زمینه های مربوط به معدن به نظام مهندسی واگذار کند .
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا