افزایش واردات شمش چدن ترکیه

افزایش واردات شمش چدن ترکیه

کاردمیر مطرح ترین تولیدکننده محصولات طویل در ترکیه در روز سه شنبه قیمت شمش چدن خود را 35 دلار افزایش داد و به 314 تا 334 دلار تحویل درب کارخانه رساند و قیمت های دیگر تولیدکنندگان هم چنین افزایشی داشت و به رنج قیمت 280 تا 310 دلار تحویل درب کارخانه رسید.

 

به نقل از Platts SBB، آخرین اطلاعات انتشار یافته توسط انستیتو آمار ترکیه نشان می دهد، واردات شمش چدن به این کشور در دومین ماه سال 2016 بطور چشمگیری افزایش داشت درحالیکه واردات از اکراین بدلیل رشد تولید فولاد خام ترکیه در آن ماه بشدت افزایش داشته است.
تولید فولاد خام ترکیه در ماه فوریه سال 2016 در حدود 4 درصد معادل 2 میلیون و 37 هزار تن افزایش داشت و دلیل آنهم افزایش چشمگیر تولید برپایه اکسیژن بود. فولاد خام تولیده شده برپایه کوره قوس الکتریکی حدود 1.9 درصد معادل 1 میلیون و 49 هزار تن در ماه فوریه کاهش داشت و این در حالیستکه تولید برپایه اکسیژن 14 درصد معادل 880 هزار تن افزایش نشان داد.
واردات شمش چدن به ترکیه در ماه فوریه 68 هزار و 183 تن بود که نسبت به سال قبل 36 درصد افزایش داشت.  
واردات شمش چدن از اکراین در ماه فوریه بسیار زیاد بوده است در واقع اکراین با صادرات 52 هزار و 265 تن اصلی ترین تأمین کننده شمش چدن ترکیه بوده است یعنی پنج برابر بیشتر از سال قبل. روسیه با صادرات 15 هزار و 656 تن دومین تأمین کننده ترکیه بوده اما واردات از برزیل در ماه فوریه ناچیز گزارش شده است.
براساس یافته های Platts، کاردمیر مطرح ترین تولیدکننده محصولات طویل در ترکیه در روز سه شنبه قیمت شمش چدن خود را 35 دلار افزایش داد و به 314 تا 334 دلار تحویل درب کارخانه رساند و قیمت های دیگر تولیدکنندگان هم چنین افزایشی داشت و به رنج قیمت 280 تا 310 دلار تحویل درب کارخانه رسید.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا