معاون وزير تعاون،كار و رفاه اجتماعي:

ارتقاي دانش و مهارت نيروي كار ضامن رشد و توسعه اقتصاد ملي است

ارتقاي دانش و مهارت نيروي كار ضامن رشد و توسعه اقتصاد ملي است

تهران- ايرنا- معاون وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي گفت: امروز موضوع ارتقاي دانش و مهارت نيروي كار در جوامع به عنوان يك شاخص در جهان مورد ارزيابي قرار مي گيرد، زيرا به هر ميزان در اين بخش سرمايه گذاري لازم صورت گيرد، پيامد رشد و توسعه اقتصاد ملي را به همراه خواهد داشت .

به گزارش خبرنگار اقتصادي ايرنا، محمدامين سازگارنژاد روز چهارشنبه در آيين امضاي تفاهمنامه همكاري بين سازمان توسعه و نوسازي معادن وصنايع معدني ايران (ايميدرو ) و سازمان آموزش فني وحرفه اي كشور افزود: امسال از سوي مقام معظم رهبري به عنوان سال اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل نامگذاري شده و امضاي اين سند در چارچوب اقتصاد مقاومتي معنا پيدا مي كند.
وي اضافه كرد: برپايه اين تفاهمنامه امسال شمار نيروهاي تحت آموزش در بخش معادن از سوي اين سازمان به دو هزار نفر مي رسد، اما در واقع ذينفع اينگونه اقدامات، كل جمعيت كشور است، زيرا آحاد جامعه از ثمره اين برنامه ها برخوردار مي شوند.
رئيس سازمان آموزش فني وحرفه اي كشور ديركرد در زمينه آموزش نيروي كار در بخش هاي مختلف را به زيان جامعه دانست و گفت: جمهوري اسلامي 10 سال در شرايط تحريم قرار گرفت و اين امر محدوديت در بهره گيري از فناوري هاي آموزشي را نيز به همراه داشت.
وي افزود: مسئولان جمهوري اسلامي لازم است در دور جديد همكاري ها با كشورهاي پيشرفته جهان، موضوع انتقال ابزارهاي پيشرفته آموزشي را نيز مورد توجه قرار دهند، تا برپايي دوره هاي آموزشي و تخصصي با تكيه بر فناوري هاي روز انجام شود .
سازگارنژاد خاطر نشان كرد، مديران بنگاه هاي اقتصادي بايد به اين موضوع مهم توجه داشته باشند كه پايداري فعاليت هر بنگاه به بهره گيري از تازه هاي علم و آموزش نياز دارد كه نيروي انساني بايد با آن تجهيز شود.
خبرنگار ايرنا مي افزايد، در اين مراسم نادعلي اسماعيلي رئيس سازمان نظام مهندسي معدن ايران نيز گفت، امروز در سطح كشور 35 هزار نفر عضو اين سازمان هستند.
وي گفت: آموزش هيچگاه به منزله هزينه محسوب نمي شود، بلكه يك سرمايه گذاري است و پيامد رشد و توسعه را در هربخش به دنبال خواهد داشت .
اسماعيلي بخش معدن را زير بناي صنعت معرفي كرد و گفت: ارتقاي آموزش در معادن ضمن صيانت از ذخاير كشور، مي تواند در افزايش توليد نقش موثري داشته باشد .
به گزارش ايرنا، براساس نتايج آمارگيري از معادن در حال بهره برداري كشور در سال 1392، در پنج هزار و 445 معدن در حال بهره برداري ( بدون معادن نفت و گاز، مواد راديو اكتيو و خاك رس ) كشور در مجموع 94 هزار و 640 نفر مشغول به كار هستند كه تعداد شاغلان نسبت به سال 1391 رشد 11.4 درصد دارد.
همكاري سازمان ايميدرو با سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور از سال گذشته با آموزش 500 نفر از كارگران معادن در هفت استان كشور آغاز شد .
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا