مدیرعامل شرکت بورس مطرح کرد؛

شرط رونق بازار سهام و آخرین اقدامات رفع تعلیق عضویت در WFE

شرط رونق بازار سهام و آخرین اقدامات رفع تعلیق عضویت در  WFE

مدیرعامل شرکت بورس با اشاره به آخرین اقدامات صورت گرفته برای رفع تعلیق عضویت این شرکت در فدراسیون جهانی بورس‌ها، شرط رونق بازار سهام در سال جاری و مهم ترین ضرورت ورود سرمایه گذاران خارجی را اعلام کرد.


مدیرعامل شرکت بورس با اشاره به آخرین اقدامات صورت گرفته برای رفع تعلیق عضویت این شرکت در فدراسیون جهانی بورس‌ها، شرط رونق بازار سهام در سال جاری و مهم ترین ضرورت ورود سرمایه گذاران خارجی را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از ملت بازار، شرط رونق بورس و آخرین اقدام رفع تعلیق عضویت در  « WFE» اعلام شد.

حسن قالیباف اصل در پاسخ به این پرسش که پس از اعلام رسمی سازمان بین المللی کمیسیون های اوراق بهادار مبنی بر عضویت سازمان بورس و اوراق بهادار ایران در این نهاد بین‌المللی، شرکت بورس آیا اقدامی به منظور رفع تعلیق در فدراسیون جهانی بورس ها انجام داده است؟ گفت: پس از انتشار نامه دبیرکل آیسکو و خوش آمدگویی به ایران به عنوان عضو جدید طی هفته گذشته نامه ای از سوی شرکت بورس به WFE ارسال شد و درخواست کردیم اقدامات لازم به منظور برگشت ما به این فدراسیون صورت گیرد.

وی ادامه داد: هنوز پاسخی از این فدراسیون دریافت نکردیم اگرچه برای دریافت نتیجه نهایی دیر نشده است.

 

تفاوت عضویت پیوسته و عادی سازمان بورس در آیسکو

این مقام مسوول در واکنش به تفاوت عضویت پیوسته و عادی نهاد ناظر بازار سرمایه ایران در نهاد بین المللی کمیسیون های اوراق بهادار و اینکه آیا عضویت پیوسته خللی در رفع تعلیق عضویت بورس تهران در WFE ایجاد می کند یا خیر، خاطرنشان کرد: اطلاعی در این زمینه ندارم و تنها شرط عضویت بورس تهران در این نهاد، عضویت نهاد ناظر بازار سرمایه کشور در آیسکو (فارغ از چه عضویتی) اعلام شده بود. به هر روی درخواست ما در قالب نامه به این فدراسیون ارسال شده است و منتظر دریافت نتیجه پس از بررسی های دو نهاد بین المللی هستیم.

قالیباف اصل افزود: بورس تهران از اعضای قدیمی فدراسیون جهانی بورس هاست اما با توجه به عدم عضویت نهاد ناظر بورس اوراق بهادار در سازمان بین المللی کمیسیون‌های اوراق بهادار، حضور شرکت بورس را در WFE معلق کردند و اعلام کردند زمانی که سازمان بورس کشور به عضویت آیسکو در آمد به صورت خودکار عضویت شرکت بورس در فداسیون جهانی بورس ها لحاظ خواهد شد.

 

فدراسیون در انتظار برگشت ایران

قالیباف اصل در ادامه به دعوت فدراسیون جهانی بورس ها از بورس تهران برای شرکت در جلسات طی سال گذشته اشاره کرد و گفت: ارتباط ما با این نهاد بین المللی بعد از چند سال وقفه از سال گذشته از سر گرفته شد و طی جلساتی که به دعوت این فدراسیون صورت گرفت اعلام شد WFE منتظر برگشت مجدد بورس تهران به این فدراسیون بعد از عضویت نهاد ناظر در آیسکو است.

وی عضویت بازار سرمایه کشور در فدراسیون های معتبر بین المللی دنیا را در افزایش اعتماد و انگیزه سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری در ایران تاثیرگذار دانست و گفت: طبیعی است در فضای تازه ای که به منظور حضور سرمایه گذاران خارجی در اقتصاد کشور از جمله بازار سرمایه شکل گرفته است، عضویت بازار سرمایه کشور در فدراسیون های معتبر بین المللی در جذب این گروه بسیار حایز اهمیت است.

 

چشم انداز بازار سهام در سال 95

مدیرعامل شرکت بورس در خصوص چشم انداز بازار سهام در سال 95، اظهار داشت: بعد از اجرای قطعی «برجام» ابهامات و ریسک های سیاسی برطرف شد و شاهد ورود نقدینگی از بازار های مختلف به سمت بازار سهام بودیم. واقعیت آن است که این اتفاق سیاسی تاریخی برای بورس یک شوک بسیار مثبت تلقی می شد که اتفاقا اثرات این کاهش ریسک و ابهام نیز در روند معاملات نمایان شد. حال در مرحله بعد بازار سرمایه منتظر هویدا شدن آثار واقعی این رویداد در صنایع و شرکت های بورسی است تا سرمایه گذاران بعد از تحلیل و بررسی های لازم نسبت به سرمایه گذاری اقدام کنند.

قالیباف اصل در ارتباط با این که آیا می توان در سال جاری شاهد ورود جدی سرمایه گذاران خارجی به بازار سهام کشور باشیم، گفت: واقعیت آن است که گروه ها و افراد زیادی از کشورهای مختلف به ایران آمدند و به منظور آشنایی با نحوه سرمایه گذاری از بورس تهران بازدید کردند که نشان از علاقه مندی آنها داشت. به نظر می رسد اقداماتی نیز در حال انجام است به طوری که پس از «برجام» تحرک سرمایه گذاران خارجی رو به افزایش گذاشت. اما برای حضور واقعی سرمایه گذاران نیاز به رفع کامل محدودیت ها در زمینه نقل و انتقال پول بوده که امید است به زودی اجرایی شود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا