نشست تجاری ایران و ایتالیا؛

ایران و ایتالیا 12 سند همكاری در زمینه های مختلف امضا كردند

ایران و ایتالیا 12 سند همكاری در زمینه های مختلف امضا كردند

تهران- ایرنا- نمایندگانی از بخش خصوصی ایتالیا و نمایندگانی از بخش دولتی و تعدادی از اعضای اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران با حضور نخست وزیر ایتالیا و وزیر صنعت كشورمان، 12 موافقتنامه همكاری در بخش های مختلف انرژی، فولاد، مخابرات و هوانوردی، فرودگاهی و پزشكی امضا كردند.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار اقتصادی ایرنا، نشست تجاری ایران و ایتالیا صبح امروز(چهارشنبه) با حضور متئو رنتزی نخست وزیر ایتالیا و نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت كشورمان آغاز به كار كرد.
در نشست امروز كه در محل اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران در تهران و با حضور نمایندگانی از شركت های ایتالیایی و ایرانی در حال برگزاری است، انجمن شركت های ساخت و مهندسی صنعت نفت ایران و شركت انیمپ ایتالیا یادداشت تفاهم گسترش همكاری طرفین برای طراحی، عرضه و اجرای پروژه های جدید صنایع نفت و گاز را در ایران و كشورهای همسایه امضا كردند.
اتحادیه پوشاك تهران نیز امروز با شركت ایتالیایی «سیستم مد ایتالیا»(SISTEMA MODA ITALIA) موافقتنامه گسترش همكاری تجاری و صنعتی دوجانبه را در صنایع منسوجات و مد امضا كردند.
گروه آی.ا.كیو/IMQ ایتالیا نیز امروز تفاهمنامه دوجانبه توسعه و حمایت از مشاركت دوجانبه در بررسی دانش و صلاحیت به منظور شناخت نیازهای اولیه بازار ایران مناسب با خدمات شركت ایتالیایی و تدوین بهتر هدف همكاری طرفین را با شركت ایرانی مهندسی و صنایع فهامه، امضا كرد.
امروز همچنین قرارداد عرضه تجهیزات صنعتی و خدمات برای ساخت كارخانه فولاد به ظرفیت یك میلیون و 500 هزار تن و به ارزش 350 میلیون یورو بین شركت فولاد بوتیا ایران (بیسكو) و شركت DANIELI ایتالیا امضا شد.
شركت فولاد بوتیا(بیسكو) نیز قرارداد دیگری با شركت «فاتا اسپا- FATA SPA» ایتالیا برای عرضه تجهیزات و خدمات ساخت نیروگاه 450 مگاواتی در استان كرمان به ارزش 237 میلیون دلار یورو امضا كرد.
همچنین در نشست امروز شركت فولاد مباركه موافقتنامه ای با شركت «مارسگاگلیا» ایتالیا باهدف تقویت همكاری بین طرفین و نهایی كردن قراردادها برای عرضه محصولات نهایی فولاد مباركه امضا كرد.
شركت مخابرات ایران نیز موافقتنامه همكاری با شركت ایتالیایی «ایتال تل- ITALTEL» برای اجرای شبكه مخابرات در ایران امضا كرد.
در نشست امروز فعالان اقتصادی ایران و ایتالیا، یادداشت تفاهمی بین شركت «آیتی وای- ITWAY» ایتالیا و شركت سرمایه گذاری پاتاسا ایران برای همكاری در پروژه های فناوری در زمینه های مختلف امضا شد.
شركت «بل للی گروپ- BELLELI GROUP» ایتالیا موافقتنامه ای با شركت جهانپارس ایران برای اجرای قراردادهای مهندسی، تامین كالا و ساخت (EPC) در بخش های انرژی و زیربنایی امضا كرد.
شركت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران نیز در نشست امروز موافقتنامه ارزیابی مجدد زیربنای فرودگاه كرمان و به ویژه طراحی، مهندسی و مدیریت اجرای باند فرودگاه را با شركت «ویتالی اسپا- VITALI SPA» ایتالیا امضا كرد.
همچنین دانشگاه شهید بهشتی تهران یادداشت تفاهم تحقیقات در زمینه توسعه شهری شهرهای ایران و نقش تنوع زیستی در برنامه ریزی معاصر شهری، تحقیقات درباره توسعه معماری پایدار در ایران، بكارگیری تجربه معماران در معماری سبز، بررسی مدل معروف به جنگل عمودی افقی در برج مسكونی میلان را با شركت معماری «استفانو بوری- STEFANO BOERI» امضا كرد.
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی ایران در این نشست قراردادی با شركت «دیمنشن اسپا- DIMENSIONE SPA» برای عرضه 30 واحد سیار بیمارستانی امضا كرد.
دیروز(سه شنبه) در نخستین روز سفر نخست وزیر ایتالیا به تهران، هفت سند همكاری در زمینه های مختلف از جمله همكاری در زمینه گردشگری و فعالیت های فرهنگی، تفاهم نامه همكاری صنعتی بین وزارت نیروی ایران و وزارت توسعه اقتصادی ایتالیا و همچنین چارچوب همكاری راه آهن جمهوری اسلامی ایران و راه آهن دولتی ایتالیا امضا شد.
یادداشت تفاهم همكاری بین شركت انل و شركت ملی صادرات گاز ایران، یادداشت تفاهم همكاری بین شركت فرودگاه های ایران و شركت فرودگاه های میلان ایتالیا، یادداشت تفاهم همكاری بین شركت كارگاز سیستم ایران و شركت دانیلی ایتالیا در زمینه تولید انواع مفتول، میلگرد و تسمه مورد نیاز صنایع خودرو از دیگر اسنادی بود كه روز گذشته بین طرفین رد و بدل شد.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا