تاکید مدیر حقوقی شرکت نفت بر خلف وعده زنجانی

تا این لحظه پولی به حساب اعلام شده واریز نشده است

تا این لحظه پولی به حساب اعلام شده واریز نشده است

مدیر امور حقوقی شرکت ملی نفت گفت: باوجود اینکه شماره حساب از سوی بانک مرکزی اعلام شده، بابک زنجانی تا این لحظه پولی را به حساب واریز نکرده است.

علی اکبر ماهرخ زاد در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: در دادگاه روز گذشته بابک زنجانی قاضی عنوان کرد که شماره حساب از سوی بانک مرکزی اعلام شده و بدهی وی باید به این شماره حساب واریز شود.

وی در ادامه با بیان اینکه بابک زنجانی وعده داده بود که تا امروز بدهی را پرداخت کند، تصریح کرد: تا این لحظه مبلغی به شماره حساب اعلام شده واریز نشده است.

ماهرخ زاد در پاسخ به اظهارات زنجانی مبنی بر اینکه شماره حسابی اعلام شده که نمی توان پول را به آن واریز کرد، گفت: شماره حساب را بانک مرکزی اعلام کرده و اگر ایشان قصد واریز پول داشته‌باشد قاعدتا باید بتواند به این حساب پول واریز کند.

مدیر امور حقوقی شرکت ملی نفت در پاسخ به اینکه آیا شماره حساب مربوط به شعب داخلی است یا خیر؟ اظهار کرد: اطلاعی از اینکه شماره حساب مربوط به بانک داخلی و یا خارجی است نداریم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا از نظر شما این وعده بابک زنجانی محقق خواهد شد؟ اعلام کرد: اگر زنجانی قصد داشت به وعده اش عمل کند، به وعده هایی که طی چند سال گذشته داده بود عمل می کرد، اکنون نیز تا این لحظه پولی واریز نشده است.

ماهرخ زاد درباره اینکه رقم دقیق بدهی زنجانی 2میلیارد و 800 یورو است، گفت: وی در دادگاه عنوان کرده که قصد دارد یک میلیارد و 970 میلیون یورو را واریز کند.

مدیر امور حقوقی شرکت ملی نفت در پاسخ به اینکه آیا اموال بابک زنجانی به وزارت نفت داده نشده است؟ اظهار کرد: اموال زنجانی در اختیار دادستانی است و مقام قضایی باید درباره آن تصمیم‌گیری کند اما تاکنون چیزی به وزارت نفت منتقل نشده است.

به گزارش ایسنا، چهارمین جلسه رسیدگی به پرونده موسوم به فساد نفتی صبح روزشنبه نهم آبان ماه در دادگاه انقلاب به صورت علنی برگزار شد. و در جریان این جلسه بابک زنجانی اعلام کرد که یک ضمانتنامه بانکی به مبلغ یک هزار و 967 میلیون یورو و به ذینفعی شرکت HK از طرف یک بانک خارجی معتبر صادر شده است که طی چند روز آینده صادر می‌شود.

وی افزود:به خاطر اینکه قدرت خارجی خود را به اثبات برسانم مبلغ یک هزار و 968 میلیون یورو ضمانت‌نامه یک بانک معتبر صادر شده است. این ضمانتنامه نیازمند امضای 4 نفر است که 2 نفر امضا کردند اما چون شنبه و یکشنبه در کشورهای خارجی تعطیل است امضاهای باقی‌مانده طی روزهای آینده انجام می‌شود و فکر می‌کنم دوشنبه یا سه‌شنبه به دست شما برسد.

زنجانی همچنین گفت: در رسانه ها مطرح می‌کنند که زنجانی یک ریال هم برنگردانده؟ مگر شما شماره حساب دادید که ما هم نریختیم! صدور ضمانت نامه قرارداد و حساب بانکی می‌خواهد. به دلیل این که بهانه‌ای دست کسی ندهیم با لطف خداوند در دو مرحله هزار و 968 میلیون یورو ضمانت‌نامه به ذی نفعی HK از یک بانک تا دو روز دیگر تقدیم می‌کنم.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا