مدیرعامل کارگزاری بانک آینده:

طبیعی ترین اتفاق در بازار نوسان قیمت است

طبیعی ترین اتفاق در بازار نوسان قیمت است

بخشی از صنایع بازدهی بیشتر از متوسط بازار داشتند اما روند کلی بازار با شیب ملایم تر در سال جاری ادامه پیدا می کند و چشم انداز بازار مثبت است و طبیعی ترین اتفاق در بازار ایجاد نوسان قیمت و به دنبال آن، تعادل سیستماتیک در نظام عرضه و تقاضا است بنابراین این نوسانات مانع رشد بازار نمی شود.

 

بازار سرمایه متأثر از عوامل اقتصادی راه خود را پیش گرفته و مجموع عوامل اقتصادی گویای ادامه روند رو به رشد بازار سرمایه در سال جاری است.

فردین آقا بزرگی، مدیرعامل کارگزاری بانک آینده با بیان مطلب فوق به پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، گفت: تجربه ای که هم اکنون بازار سرمایه از سر می گذراند، عمدتاً ناشی از گفت و شنودهای ناشی از نحوه عملکرد دولت در خصوص فرایندهای مرتبط با برجام است و عمده وزن تأثیر پذیری بازار مرتبط با رویه سیاسی و اقتصادی کشور است.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: در 10 روز گذشته زمزمه ها و پرسش هایی در خصوص نحوه برطرف شدن تحریم ها مطرح شده که منجر به واکنش بورس در چند روز اخیر شده است اما ظرف سه هفته سپری شده از سال جاری نه تنها هیچ گونه تغییر عمده ای در سودآوری شرکت ها در جهت منفی دیده نشده بلکه موارد مثبت و تعدیل های مثبت در برخی از شرکت ها به وضوح دیده شده است.

وی با اشاره به رشد شارپ گروه خودرویی در چند ماه اخیر، گفت: اخبار خوب در صنعت خودرو همچنان وجود دارد و مذاکراتی در این صنعت به صورت جدی انجام می پذیرد اما به دلیل رشد شارپ و بیشتر از متوسط بازار و همچنین آزاد شدن سهام جایزه سایپا که به زودی در چرخه عملیات بازار قرار می گیرد انتظار اصلاح در این گروه وجود دارد و از آنجایی که این گروه لیدر بازار تلقی می شود، افت چند روز اخیرشان، دامن سایر صنایع را نیز گرفته است.

آقا بزرگی با بیان اینکه این روند ادامه دار نخواهد بود، گفت: صنعت خودرو 5 درصد کل بازار است پس سمت و سوی بازار، در صنعت خودرو خلاصه نمی شود، البته این موضوع به منزله نبود خبرهای خوب در صنعت خودرو نیست بلکه علاقه مندان جدی برای این صنعت در سطح داخل و خارج وجود دارد اما نباید همه بازار را در یک صنعت دید چون صنایع پیش روی دیگری در بازار وجود دارد که بازار به زودی به آنها نیز واکنش مثبت نشان می دهد.

مدیرعامل کارگزاری بانک آینده حرکت بازار سرمایه را در مسیر سیاست های اقتصادی مثبت ارزیابی کرد و گفت: کاهش سود سپرده های بانکی، ورود سرمایه گذار خارجی، افزایش حجم نقدینگی از 850 هزار میلیارد تومان به 1200 هزار میلیارد تومان نشان دهنده این است که یک بخشی از حجم نقدینگی با کاهش سود بانکی به سمت سرمایه گذاری در بازار سرمایه معطوف می شود.

آقا بزرگی در پایان تصریح کرد: بخشی از صنایع بازدهی بیشتر از متوسط بازار داشتند اما روند کلی بازار با شیب ملایم تر در سال جاری ادامه پیدا می کند و چشم انداز بازار مثبت است و طبیعی ترین اتفاق در بازار ایجاد نوسان قیمت و به دنبال آن، تعادل سیستماتیک در نظام عرضه و تقاضا است بنابراین این نوسانات مانع رشد بازار نمی شود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا