در گفت وگو با ایرنا اعلام شد:

امضای 12قرارداد در نشست تجاری امروز ایران و ایتالیا/هدفگذاری بازگشت به مبادلات 7.5میلیارد یورویی

امضای 12قرارداد در نشست تجاری امروز ایران و ایتالیا/هدفگذاری بازگشت به مبادلات 7.5میلیارد یورویی

رئیس اتاق مشترك ایران و ایتالیا گفت: در نشست تجاری ایران و ایتالیا كه امروز(چهارشنبه) با حضور «متئو رنتزی» نخست وزیر ایتالیا و محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در اتاق ایران برگزار می شود، 12 قرارداد و پیش قرارداد به امضا خواهد رسید.

احمد پورفلاح روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: نشست تجاری ایران و ایتالیا امروز در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی ایران برگزار می شود و بعدازظهر نیز فعالان اقتصادی دو كشور در جلسات مشترك شركت خواهند كرد.
وی ادامه داد: مذاكرات بعدازظهر امروز در دو بخش مجزا برگزار خواهد شد و در هر كدام، 45 فعال اقتصادی از بنگاه های ایرانی و 45 فعال اقتصادی از بنگاه های ایتالیایی شركت خواهند كرد.
رئیس اتاق ایران و ایتالیا اضافه كرد: یكی از جلسات مربوط به صنعت است؛ فعالان اقتصادی دو كشور در حوزه های نفت و گاز، برق و نیرگاه، فولاد، منسوجات و مد، خودرو، پیمانكاری پروژه های بزرگ، شهرسازی و معماری، مخابرات، صنعت ریلی، فرودگاه سازی، كشتیرانی، پالایشگاه و پتروشیمی با یكدیگر مذاكره خواهند كرد.
وی گفت: هیات اقتصادی ایتالیا متشكل از 70 بنگاه اقتصادی، نهمین هیاتی است كه بعد از حصول توافق هسته ای و اجرای برجام به ایران سفر می كنند؛ در مجموع بعد از توافق هسته ای 900 بنگاه اقتصادی از كشور ایتالیا به ایران سفر كرده اند كه این یك ركورد محسوب می شود.
پورفلاح افزود: ایتالیا در سال های نه چندان دور، نخستین شریك تجاری ایران شناخته می شد و ارزش مبادلات دو كشور در آن سالها به ركورد 7.5 میلیارد یورو در سال رسیده بود كه این رقم متاسفانه در سال های اخیر به 1.4 میلیارد یورو كاهش یافت. رئیس اتاق مشترك ایران و ایتالیا ابرار امیدواری كرد كه به دنبال مذاكرات دوجانبه، مباحثی از جمله سوئیفت و گشایش اعتبار بزودی حل خواهد شد.
پورفلاح با بیان اینكه ایتالیا زمانی بزرگترین خریدار نفت ایران در اروپا بود، گفت: بزودی ایتالیا به جایگاه خود در خرید نفت خام ایران باز خواهد گشت.
ماتئو رنتزی نخست وزیر ایتالیا دیروز(سه شنبه) در صدر هیات 250 نفره سیاسی و اقتصادی وارد تهران شد و در مجموعه تاریخی - فرهنگی سعدآباد مورد استقبال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری قرار گرفت.
ایران و ایتالیا دیروز در حضور رئیسان جمهوری دو كشور هفت سند همكاری از جمله گردشگری و فعالیت های فرهنگی، همكاری صنعتی، راه آهن، نفت و گاز، فرودگاهی، تولید انواع مفتول، میلگرد و تسمه مورد نیاز صنایع خودرو و برپایی نمایشگاه های بین المللی امضا كردند.
وزیر آموزش و پرورش و دانشگاه ها، برخی معاونان وزارتخانه ها، رئیسان موسسه بیمه ضمانت صادرات «ساچه»، شركت نفت «انی» و اتحادیه صنایع «كنفیندوستریا»، موسسه تجارت خارجی «ایچه»، نمایندگان شركت های كوچك و متوسط، صاحبان صنایع و مدیران ارشد بانك های بزرگ ایتالیا نخست وزیر این كشور را در سفر به تهران همراهی می كنند.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا