صندوق بین المللی پول، رشد اقتصادی ایران در 2016 را اعلام کرد

صندوق بین المللی پول، رشد اقتصادی ایران در 2016 را اعلام کرد

اقتصاد عربستان در سال 2016 به میزان یک ممیز 2 درصد که کمترین رقم در 7 سال اخیر است، رشد خواهد داشت و این رقم در سال 2017 به میزان یک ممیز 9 درصد خواهد بود.

صندوق بین المللی پول روز سه شنبه در تازه ترین گزارش خود، رشد اقتصادی ایران در سال 2016 را به میزان 4 درصد و در سال 2017 به میزان 3.7 درصد ارزیابی کرد.

 
به گزارش ایرنا، این نهاد در عین حال چشم انداز اقتصادی عربستان را به دلیل قیمت پایین نفت، منفی دانست.

 
صندوق مزبور همچنین دورنمای رشد اقتصادی برای کل منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا را قابل توجه ندانست.

 
در گزارش صندوق بین المللی پول آمده است: اقتصاد عربستان در سال 2016 به میزان یک ممیز 2 درصد که کمترین رقم در 7 سال اخیر است، رشد خواهد داشت و این رقم در سال 2017 به میزان یک ممیز 9 درصد خواهد بود.

 
این گزارش با اشاره به تمهیدات ریاضتی عربستان برای کاهش هزینه های جاری و افزایش درآمدهای غیرنفتی پس از کسری بودجه در سال گذشته میلادی افزود: دولت ریاض با کاهش یارانه های مربوط به سوخت، برق، آب و دیگر اقلام حیاتی، درصدد افزایش درآمدهای غیرنفتی و عقلانی کردن میزان مصرف برآمده است.

 
صندوق بین المللی پول پیش بینی کرد که کاهش قیمت نفت، بر اقتصاد کلان عربستان، سنگینی خواهد کرد. علاوه بر آن، جهش در نرخ نفت تبعات منفی بسیاری بر بزرگترین صادرکننده نفت خام در جهان دارد.

 
این گزارش با ذکر نتایج رتبه بندی موسسه رتبه بندی 'فیچ'و تنزل رتبه عربستان از AA به AA منفی نوشت: چشم انداز اقتصادی عربستان، منفی باقی خواهد ماند؛ از این رو، اصلاحات در بخش انرژی، لایحه حقوق، اولویت بندی هزینه های عمومی و افزایش درآمدهای مالیاتی غیرنفتی از اقدامات لازم برای عربستان سعودی است.

 
صندوق بین المللی پول در ادامه گزارش خود آورد: اقتصاد خاورمیانه، شمال آفریقا، افغانستان و پاکستان در مجموع در سال 2016 به میزان 3 ممیز یک درصد رشد خواهد داشت که این رقم در سال آینده میلادی 3 ممیز 5 درصد خواهد بود.

 
براساس گزارش این صندوق، کاهش نرخ رشد در سال گذشته صادرکنندگان و وارد کنندگان نفت را تحت تاثیر قرار داد. اقتصاد کشورهای وارد کننده نفت همچون مصر، پاکستان و تونس به میزان 3 ممیز 5 درصد در سال 2016 رشد خواهد داشت.

 
صندوق بین المللی پول همچنین چشم انداز رشد اقتصادی برای صادرکنندگان نفت را برای سال جاری 2 ممیز 9 درصد ارزیابی کرد که از رقم پیش بینی شده 3 ممیز 8 درصد در ماه اکتبر، کمتر است.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا