گزارش امروز انجمن جهانی آهن و فولاد

گزارش امروز انجمن جهانی آهن و فولاد

خانم کلینتون گفته که در صورت انتخاب بعنوان رییس جمهور با اقدام چین در کاهش قیمت مصنویی فولاد در دنیا مقابله خواهد کرد.

 

به گزارش نرخ باکس و به نقل از واحد برنامه ریزی ایمیدرو، خلاصه گزارش امروز انجمن جهانی آهن و فولاد را در ادامه به استحضار می رساند.
- وزیر خارجه چین در دیدار با آقای فیلیپ هاموند همتای انگلیسی در پاسخ به خطر بیکاری 15000 کارگر صنعت فولاد انگلیس گفته که مازاد ظرفیت فولاد یک بحران جهانی است و بایستی توسط تمامی کشورها مدیریت شود!
- شرکت فولاد Xinjiang چین در سال 2007 دارای ظرفیت تولید 10 میلیون تن بود که با سرمایه گذاری طی 8 سال گذشته ظرفیت این شرکت امروز به 25 میلیون تن رسیده است. بر این اساس فقط ظرفیت زیاد شده و تولید بدلیل نبود بازار افزایش نیافته است!
نسبت تولید به ظرفیت این شرکت که در شمال غربی چین واقع شده تنها 40 درصد است. حالا این شرکت تصمیم به تخریب ظرفیت مازاد گرفته به گونه ای که نسبت تولید/ظرفیت به حداقل 60 درصد برسد.
- خانم کلینتون گفته که در صورت انتخاب بعنوان رییس جمهور با اقدام چین در کاهش قیمت مصنویی فولاد در دنیا مقابله خواهد کرد. وی گفت اجازه نمیدهد این کشور بعنوان یک اقتصاد آزاد در دنیا معرفی شود و لازم است بازی عوض شود. اگر خانم کلینتون رییس جمهور شد، سهام فولادسازها به شدت افزایش میابد.
- وزارت صنعت چین قرار است 2 ماه دیگر برنامه جدیدی برای کاهش ظرفیت مازاد فولاد چین ارایه نماید. 2 روز قبل نیز دولت چین اعلام نمود که تصمیم گرفته سقف کاهش ظرفیت فولاد را از 150 میلیون تن به 200 میلیون تن افزایش دهد. هر چند کمتر کسی به موفقیت چین در این امر اعتقاد دارد.


 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا