خط و نشان هیلاری کلینتون برای فولادسازان چین

خط و نشان هیلاری کلینتون برای فولادسازان چین

گروه صنایع معدنی >فولاد - تازه ترین گزارش انجمن جهانی فولاد منتشر شد.

به گزارش ماین نیوز، خلاصه محورهای گزارش تازه انجمن جهانی فولاد به شرح زیر است:

- وزیر خارجه چین در دیدار با فیلیپ هاموند، همتای انگلیسی در پاسخ به خطر بیکاری 15 هزار کارگر صنعت فولاد انگلیس گفته که مازاد ظرفیت فولاد یک بحران جهانی است و باید توسط تمامی کشورها مدیریت شود.

- شرکت فولاد Xinjiang چین در سال 2007 دارای ظرفیت تولید 10 میلیون تن بود. با سرمایه گذاری طی 8 سال گذشته ظرفیت این شرکت امروز 25 میلیون تن است اما فقط ظرفیت زیاد شده و تولید به دلیل نبود بازار افزایش نیافته است. نسبت تولید به ظرفیت این شرکت که در شمال غربی چین واقع شده تنها 40 درصد است. حالا این شرکت تصمیم به تخریب ظرفیت مازاد گرفته به گونه‌ای که نسبت تولید/ظرفیت به حداقل 60 درصد برسد.

- خانم کلینتون گفته که در صورت انتخاب به عنوان رئیس جمهوری با اقدام چین در کاهش قیمت مصنوعی فولاد در دنیا مقابله خواهد کرد. وی گفت اجازه نمی دهد این کشور به عنوان یک اقتصاد آزاد در دنیا معرفی شود و لازم است بازی عوض شود. اگر خانم کلینتون رئیس جمهوری شد سهام فولادسازان به شدت افزایش می یابد.

- وزارت صنعت چین قرار است 2 ماه دیگر برنامه جدیدی برای کاهش ظرفیت مازاد فولاد چین ارائه کند. 2 روز قبل نیز دولت چین اعلام کرد که تصمیم گرفته سقف کاهش ظرفیت فولاد را از 150 میلیون تن به 200 میلیون تن افزایش دهد. البته کمتر کسی به موفقیت چین در این امر اعتقاد دارد.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا