ذخیره 340 تنی 18 معدن طلای كشور

ذخیره 340 تنی 18 معدن طلای كشور

تهران- ایرنا- معاون سازمان زمین شناسی و اكتشافات معدنی كشور گفت: بر پایه بررسی ها در 12 استان كشور كه از 18 معدن طلا برخوردارند، ذخیره ای بالغ بر 340 تن وجود دارد.

به گزارش سازمان زمین شناسی و اكتشافات معدنی كشور، «بهروز برنا» در نشست تخصصي فعالان علوم زمین افزود: معدن زرشوران در استان آذربایجان غربی گواهی كشف 106 تن و ذخیره احتمالی تا 200 تن طلا دارد كه اكتشاف در این معدن باید به طور جدی پیگیری شود.
وی آذربایجان غربی را استان طلایی كشور معرفی كرد و گفت: آذربایجان غربی روی كمربند طلازایی جهان قرار دارد كه از اروپا آغاز شده و از تركیه به ایران و سپس پاكستان می‌رسد. در این استان یكصد محدوده طلای در حال اكتشاف وجود دارد.
به گفته معاون سازمان زمین شناسی و اكتشافات معدنی كشور، ذخایر طلای جهان بالغ بر یكصد هزار تن است كه 47 هزار تن آن قطعی است.
نیم درصد ذخایر قطعی جهانی این فلز در استان آذربایجان غربی واقع است.
وی یادآوری كرد: ایران یكی از 10 كشور شاخص معدنی جهان و دارای هفت درصد ذخایر شناخته شده معدنی دنیاست و وجود 68 نوع ماده معدنی بویژه 42 عنصر غیرفلزی و 11 عنصر فلزی در ایران ثابت شده است.
برنا اضافه كرد: میزان ذخایر شناسایی شده معدنی ایران نزدیك به 60 میلیارد تن است كه از این رقم نزدیك به 40 میلیارد تن ذخیره قطعی و بقیه احتمالی اعلام شد.
به گفته این مقام مسئول، ایران دارای 12 معدن در كلاس جهانی (طلا ، سنگ آهن، سرب و روی ، مس و...) است كه سه نوع معدن در استان آذربایجان غربی جای دارد.
برپایه آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت اكنون از 5400 معدن فعال كشور، سالیانه نزدیك به 400 میلیون تن مواد معدنی استخراج می شود.
ارزش صادرات بخش معدن در سال 1392، یك هزار و 970 میلیارد دلار اعلام شد كه این میزان در سال 1393 به یك هزار و 500 میلیارد دلار كاهش یافت.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا