قیمت فولاد جهانی به بالاترین سطح 10 ماهه رسید

قیمت فولاد جهانی به بالاترین سطح 10 ماهه رسید

در پی تضعیف عرضه و تقویت تقاضای فصلی در چین، قیمت فولاد در معاملات آتی سه‌شنبه شانگهای به بالاترین سطح 10 ماه اخیر خود رسید.

 

به نقل از رویترز، صعود اخیر قیمت فولاد باعث رشد حاشیه سود تولیدکنندگان چینی شده است و آنها را مجبور به خرید مواد خام بیشتری کرده است. سنگ‌آهن با رشد 5 درصدی در روز دوشنبه به بالاترین سطح 3 هفتگی خود رسیده بود.
تحلیلگران بانک ANZ اعلام کردند :‌«در پی بهبود چشمگیر سودآوری فولادسازان، تقاضای سنگ‌آهن از سوی کارخانه‌های فولاد در حال افزایش است.»
هر تن میلگرد برای تحویل در ماه اکتبر در بورس آتی شانگهای با 1.6 درصد افزایش قیمت 2328 یوآن معامله شد که بالاترین قیمت ثبت‌شده از 12 ژونئ 2015 بوده است. فعالیت‌های ساخت‌وساز در ماه می موجب افزایش تقاضای فولاد در چین شد و باعث شد تا کارخانه‌های فولاد قسمتی از ضررهای ابتدای سال خود را جبران کنند.
بر اساس گزارش اتحادیه آهن و فولاد چین، کارخانه‌های بزرگ فولاد چین در دو ماه نخست سال جاری بیش از 11.4 میلیارد یوآن زیان‌دهی داشته‌اند.
با وجود این، کارخانه‌های فولاد تانگشان چین به کاهش 50 درصدی آلودگی‌های زیستی و انتشار گازهای گلخانه‌ای خود در حین برگزاری نمایشگاه باغبانی و گل وگیاه در 29 آوریل تا 16 اکتبر نیاز دارند. بانک کامن‌ولث استرالیا اعلام کرد: « به منظور بهره‌مندی از قیمت روبه‌رشد فولاد و افزایش تقاضای سنگ‌آهن، کارخانه‌های فولاد باید قبل از اینکه موظف به کاهش تولید شوند، میزان تولیدات خود را تقویت کنند.»
بر اساس TSI هر تن سنگ‌آهن برای تحویل فوری به بندر تیانجین چین در روز دوشنبه با رشدی 4.9 درصدی 55 دلار و 90 سنت معامله شده بود. در حالی که فعالیت بازار سنگ‌آهن محدود شده است، تقاضا برای محموله‌های موجود با توجه به قیمت‌ بالای فولاد افزایش داشته است. قیمت هر تن سنگ‌آهن در بنادر چین نیز رشدی 15 یوآنی را تجربه کرد.
شاخص قیمتی سنگ‌آهن از ماه مارس تا کنون رشدی 8 درصدی را تجربه کرده است. در بورس کالای دالیان، قیمت هر تن سنگ‌آهن برای تحویل در ماه سپتامبر با 3.1 درصد افزایش به 398.5 یوآن رسید.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا