ایران و انی ایتالیا تفاهم نامه صادرات گاز امضا کردند

ایران و انی ایتالیا تفاهم نامه صادرات گاز امضا کردند

شرکت ملی صادرات گاز ایران و انی ایتالیا امروز اولین تفاهم نامه صادرات گاز طبیعی را امضا کردند.

با حضور رئیس جمهور ایران و نخست وزیر ایتالیا، امروز شرکت ملی صادرات گاز ایران و شرکت انی ایتالیا تفاهم نامه صادرات گاز طبیعی امضا کردند.

شرکت انی ایتالیا از مشتریان سنتی نفت خام ایران به شمار می رود که قرار است قرارداد فروش روزانه ۱۰۰ هزار بشکه نفت خام با این شرکت ایتالیایی امضا شود.

پیش از بهمن ماه سال گذشته هم شرکت ملی نفت ایران و سایپم ایتالیا تفاهم نامه مشابه دیگری در رم به منظور ساخت خط لوله انتقال گاز و صادرات گاز طبیعی امضا کرده بودند.

حمیدرضا عراقی معاون وزیر نفت اخیرا با بیان اینکه توافق‌نامه ساخت خط لوله نهم سراسری پیشتر در سفر رئیس جمهوری به رم با شرکت سایپم ایتالیا امضا شده بود، گفته است: به زودی قرارداد نهایی ساخت این خط لوله انتقال گاز با سایپم امضا خواهد شد.

در همین حال، «استفانو مائو» مدیرعامل سایپم هفته جاری در حاشیه یک نشست انرژی در رم با بیان اینکه این شرکت در سفر رسمی نخست وزیر ایتالیا به تهران که سه‌شنبه (٢٤ فروردین ماه) آغاز می‌شود، تفاهمنامه‌ای جدید با طرف ایرانی می کند، گفته است: علاوه بر این فرصت های سرمایه گذاری در صنایعه نفت، گاز و پالایشگاهی ایران مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

در مجموع جمهوری اسلامی ایران و ایتالیا امروز علاوه بر تفاهم نامه صادرات گاز، پنج یادداشت تفاهم و موافقت نامه همکاری دیگر در تهران امضا کرده‌اند.

بر این اساس امروز تفاهم نامه همکاری دیگری توسط علیرضا دائمی معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو با طرف ایتالیایی به منظور صنعتی در زمینه تولید انرژی‌های تجدید پذیر امضا شده است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا