دیروز ۱۵هزار قرارداد آتی سکه منعقد شد؛

رونق معاملات طلایی بورس کالای ایران

رونق معاملات طلایی بورس کالای ایران

در پی افزایش بهای اونس طلا و همچنین رشد نسبی نرخ ارز دیروز (دوشنبه)، قیمت سکه در معاملات آتی بورس کالای ایران با روند صعودی روبه رو شد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، روز گذشته هر پنج سررسید بازار آتی سکه با افزایش نرخ رو به رو شدند؛ به طوری که سکه سررسید اردیبهشت ماه با افزایش ۰/۶۲ درصدی با نرخ یک میلیون و ۴۰ هزار تومان معامله شد، این در شرایطی است که سکه تحویل تیرماه با قیمت یک میلیون و۵۲ هزار تومان به فروش رسید که رشد ۰/۷۱ درصدی را به ثبت رساند. قرارداد تحویل شهریور نیز با قیمت یک میلیون و ۶۷ هزار تومان معامله شد و افزایش ۰/۷۶ درصدی را در این روز تجربه کرد. همچنین سکه تحویل آبان با قیمت یک میلیون و ۸۹هزار تومان مورد معامله قرار گرفت و با رشد ۱/۱۵ درصدی رو به رو شد. در پایان نیز سررسید دی ماه با نرخ یک میلیون و ۱۱۸ هزار تومان معامله شد و رشد ۱/۲۸درصدی را تجربه کرد. 

همچنین طی روز گذشته حجم معاملات قراردادهای آتی سکه در بورس کالای ایران دیروز به ۱۵هزار و ۲۷۷ قرارداد و به ارزش بیش از یک هزار میلیارد و ۶۹۳میلیون ریال رسید.

از سویی در بازار نقدی نیز روز گذشته، سکه تمام بهار آزادی برای ساعتی کانال یک میلیون و ۴۰ هزار تومان را لمس کرد. دوشنبه، سکه تمام بهار آزادی معاملات خود را با قیمت یک میلیون و ۳۷ هزار تومان آغاز کرد که افزایشی ۳ هزار تومانی نسبت به قیمت بسته شده روز یکشنبه داشت. عامل اصلی رشد سکه، افزایش بهای اونس در بازارهای جهانی و عبور آن از نیمه کانال هزار و ۲۰۰ دلار بود.

همچنین هر قطعه نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی به ترتیب ۵۴۶، ۲۹۰ و ۱۹۴ هزار تومان معامله شد که نرخ نیم سکه یک هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کرد، اما ربع سکه و سکه گرمی تغییری را در این روز شاهد نبود.

براساس این گزارش، در حال حاضر وجه تضمین اولیه قراردادهای آتی سکه یک میلیون و ۵۰ هزار تومان است، به عبارت بهتر افراد می توانند با پرداخت این وجه تضمین، یک قرارداد ۱۰سکه ای طلا را منعقد کنند. 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا