صادرات نفت ایران در پسابرجام ٧٠ درصد رشد داشته است

صادرات نفت ایران در پسابرجام ٧٠ درصد رشد داشته است

رئیس اتاق بازرگانی تهران با بیان این که صادرات نفت و میعانات گازی ایران نسبت به پیش از برجام بیش از ٧٠ درصد رشد داشته است، گفت: اگر این توافق حاصل نمی شد، صادرات نفت با رشد روبرو نمی شد.

 

مسعود خوانساری امروز (سه‌شنبه، ٢٤ فروردین ماه) در جلسه هیئت نمایندگان این اتاق، از ورود ١٥٠ هیئت خارجی به ایران در پسابرجام به عنوان یک نشانه مثبت اقتصادی در ایران یاد کرد و گفت: ایجاد ثبات نسبی در اقتصاد کشور با کاهش تورم از جمله موقعیتهای پارسال به شمار می‌آید.
وی افزود: ایران شرائط مناسبی را تجربه می‌کند و مقام معظم رهبری نیز شعار «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» را برگزیده‌اند که به نظر می‌رسد همه ارکان نظام باید این شعار را جدی بگیرند و با حفظ همبستگی در جامعه، آن را به منصه ظهور برسانند.
خوانساری به صادرات روزانه یک میلیون و ٧٠٠ هزار بشکه‌ای نفت خام ایران پس از آغاز اجرای برجام اشاره و تصریح کرد: این مقدار صادرات با احتساب میعانات گازی به روزانه بیش از ٢ میلیون بشکه می‌رسد که نسبت به پیش از برجام بیش از ٧٠ درصد داشته است، بنابراین اگر این توافق صورت نمی‌گرفت، صادرات نفت ایران نیز افزایش نمی‌یافت.
رئیس اتاق بازرگانی تهران در ادامه عنوان کرد: انتظار ما از ارکان نظام و بویژه روئسای قوا این است که با توجه به امید ایجاد شده در دل مردم و پیش بینی رشد پنجدرصدی اقتصادی، زمینه ها را برای شکوفایی اقتصاد ایران فراهم کنند، ضمن این که دولت نیز باید بهبود فضای کسب و کار را در دستور کار قرار دهند، زمینه سرمایه گذاری و رونق صادرات را در کشور فراهم کند.
وی از برگزاری جلسه‌ای با نمایندگان جدید مجلس در روزهای آینده خبر داد و گفت: فعالان اقتصادی باید در گفتار دقت لازم را داشته باشند تا نقد خارج از انصاف از عملکرد دولت نداشته باشند، بویژه این که وقتی اقدام بزرگی همچون برجام از سوی برخی زیر سئوال می‌رود، به نظر نمی‌رسد هیچیک از ما باید انتظار داشته باشیم که کشور به سمت پویایی پیش رود.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا