زمان دوره‌های جدید آزمون‌های الکترونیکی بازار سرمایه مشخص شد+ شرایط آزمون

زمان دوره‌های جدید آزمون‌های الکترونیکی بازار سرمایه مشخص شد+ شرایط آزمون

ثبت نام دوره‌های جدید آزمون‌های الکترونیکی از روز چهارشنبه بیست و پنجم فروردین ماه آغاز می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حیدر فروغ نژاد رئیس اداره آموزش و امور گواهی نامه‌های حرفه ای با اشاره به زمان آغاز ثبت نام این دوره‌ها به سنا گفت: به منظور انجام برنامه‌ریزی لازم توسط داوطلبین و انتخاب زمان مناسب، آزمون ‌های الکترونیکی نیمه اول سال 1395 بارگذاری شده و داوطلبین می‌توانند آزمون و زمان مناسب را انتخاب کنند.

وی در خصوص شرایط شرکت در این آزمون‌ها ابراز داشت: با توجه به اینکه آزمون‌ها به صورت دوره‌های دو ماهه برگزار می شود و محدودیت‌هایی برای پذیرش تمامی داوطلبین وجود دارد، در صورتی که فردی در یک دوره ثبت نام کند، امکان ثبت نام در یک دورۀ بعد از آن را نخواهد داشت. لذا به داوطلبین توصیه می‌ شود در انتخاب زمان آزمون خود دقت لازم را به عمل بیاورند.

رئیس اداره آموزش و امور گواهی نامه‌های حرفه ای، هم چنین در خصوص برگزاری آزمون‌های اصول بازار سرمایه و تحلیل‌گری بازار سرمایه گفت: به زودی برنامه زمان‌بندی این دو آزمون که به صورت قلم و کاغذی برگزار خواهد شد نیز اطلاع‌رسانی می‌ شود.

فروغ نژاد در خصوص دارندگان مدارک حرفه‌ای CFA و CIIA نیز گفت: با توجه به اینکه دارندگان مدارک حرفه‌ ای مذکور فقط باید در برخی از دروس آزمون‌های اصول بازار سرمایه و تحلیل‌گری شرکت کنند، لذا با تمهیدات اتخاذ شده، مقرر شد در سال جاری، دو نوبت آزمون الکترونیکی برای این افراد برگزار شود که در برنامه زمان ‌بندی آزمون‌های الکترونیکی، این موضوع لحاظ شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از شرایط لازم برای شرکت در آزمون ‌های حرفه‌ای بازار سرمایه، داشتن حداقل مدرک کارشناسی مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است، گفت: افرادی که تا پایان اسفندماه سال جاری فارغ‌ التحصیل می‌شوند، امکان شرکت در آزمون ‌های نیمه اول سال و افرادی که تا شهریورماه سال آینده فارغ‌التحصیل می‌شوند، امکان شرکت در آزمون ‌های نیمه دوم سال را خواهند داشت.

برای آشنایی با سرفصل‌ آزمون ‌ها، شرایط عمومی و اختصاصی و هم چنین برنامه زمان‌بندی آزمون ‌ها می‌توانید به سایت اداره آموزش و امور گواهی‌نامه‌های حرفه‌ای به نشانی http://reg.seo.irمراجعه کنید.
انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا