کرباسیان: همه رویه های گمرکی الکترونیک شده است

کرباسیان: همه رویه های گمرکی الکترونیک شده است

رئیس گمرک ایران در یدار معاون اقتصادی وزیر امور خارجه استونی گفت:سامانه جامع گمرکی بهتر از نمونه های خارجی و آسیکودای جهانی است.

 

مسعود کرباسیان گفت: در گمرک ایران همه رویه های گمرکی اعم از صادرات، واردات و ترانزیت الکترونیک شده است و بازرگانان می توانند امور گمرکی خود را به صورت الکترونیکی انجام دهند و 24 ساعته کالاهای خود را به گمرک اظهار کنند.
کرباسیان خاطرنشان کرد: سامانه ای که ما در گمرک ایران برای انجام امور گمرکی پیاده کردیم به مراتب بهتر از نمونه های خارجی و حتی آسیکودای جهانی است و این دستاورد مهم به همت دانش پژوهان ایرانی و دانش آموختگان دانشگاه تهران و کارشناسان فناوری اطلاعات گمرک ایران طراحی و اجرایی شده است.
رئیس کل گمرک ایران اظهار داشت : حتی رئیس هماهنگ کننده بخش آسیکودای جهانی در برنامه توسعه و تجارت (آنکتاد) سازمان ملل زمانی که از پنجره واحد تجارت فرامرزی و سامانه جامع گمرکی ایران بازدید کرد باورش نمی شد که این سامانه با این کارکردها به دست متخصصان ایرانی طراحی و پیاده سازی شده و نیکلای پویا این سامانه را بهتر از مشابه خارجی آن ارزیابی کرده است.
کرباسیان خاطرنشان کرد: سامانه جامع گمرکی به نحوی طراحی شده که من از دفتر کارم می توانم به صورت آنلاین همه عملیات گمرکی گمرکات سراسر کشور را رصد کنیم.
در این دیدار دو طرف در باره ظرفیت های تجاری دو کشور بحث و تبادل نظر و بر توسعه مناسبات اقتصادی تأکید کردند.
وایتو وانیارت معاون اقتصادی وزیر امور خارجه استونی نیز در این دیدار با اشاره به اینکه فرصت های سرمایه گذاری اروپایی ها در ایران بسیار زیاد است ، گفت : در بخش کنترل کانتینر و جلوگیری از ترافیک محموله ها در مرزها و بنادر کشورهای اروپایی تجارب خوبی دارند که می توانیم با همکاریهای مشترک این مهارتها را در اختیار گمرک ایران قرار دهیم.
بنابر  گزارش روابط عمومی گمرک ایران، در این دیدار نمایندگان شرکتهای اس جی اس (SGS) و گو سوئیفت (GO SWIFT) نیز حضور داشتند و در پایان با حضور در دفتر فرود عسگری معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران با عملکرد سامانه جامع گمرکی و کارکردهای آن و همچنین چگونگی کنترل عملیات گمرکی در گمرکات سراسر کشور با استفاده از این سامانه آشنا شدند.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا