188 طرح هادي روستايي در دولت يازدهم در چهارمحال وبختياري اجرا شد

188 طرح هادي روستايي در دولت يازدهم در چهارمحال وبختياري اجرا شد

شهركرد- ايرنا- مديركل بنياد مسكن انقلاب اسلامي چهارمحال و بختياري گفت: طي كمتر از سه سال فعاليت دولت يازدهم، 188 طرح هادي روستايي در اين استان اجرا و 147 طرح هادي نيز تهيه و بازنگري شد.

به گزارش ايرنا، سهراب رئيسي روز دوشنبه در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه استان به مناسبت گراميداشت دهه حساب صد امام خميني (ره) و تاسيس بنياد مسكن اظهار داشت: براي اجراي طرح هاي هادي در دولت يازدهم در استان، 362 ميليارد و 355 ميليون ريال اعتبار و براي تهيه و بازنگري طرح ها نيز 33 ميليارد و 632 ميليون ريال اعتبار هزينه شده است.
به گفته وي، از ابتداي تشكيل بنياد مسكن انقلاب اسلامي تاكنون، 63 هزار و 321 جلد سند مالكيت مسكن در روستاها و شهرهاي زير 25 هزار نفر در استان چهارمحال وبختياري صادر شده است.
رئيسي اجراي آسفالت معابر را از بخش هاي هزينه بر و زمان بر در اجراي طرح هاي هادي روستايي دانست و گفت: با تخصيص شش هزار تن قير رايگان به چهارمحال وبختياري، كمك مهمي براي آسفالت معابر روستاها به اين استان شد.
مديركل بنياد مسكن انقلاب اسلامي استان تصريح كرد: درتفاهم نامه اي با دفتر روستايي استانداري، مقرر شده تا دهياري ها مراحل زيرسازي معابر روستاها را با اعتبارات دهياري و مشاركت مردم انجام دهند و آسفالت معابر توسط بنياد مسكن انجام مي شود.
به گفته رئيسي، تاكنون تقاضاي حدود 11 هزار و 500 تن آسفالت معابر روستايي توسط دهياران استان به بنياد مسكن ارجاع شده است.
وي افزود: از ابتداي تشكيل بنياد مسكن انقلاب اسلامي تاكنون، 42 هزار و 622 فقره تسهيلات بهسازي مسكن روستايي و شهري با سه هزار و 225 ميليارد ريال اعتبار در استان پرداخت شده است.
مديركل بنياد مسكن انقلاب اسلامي استان گفت: در همين مدت 54 هزار و 144 فقره تسهيلات بازسازي و نوسازي مسكن روستايي و شهري نيز با سه هزار و 710 ميليارد ريال اعتبار پرداخت شد.
رئيسي گفت: 748 روستا در چهارمحال و بختياري وجود دارد كه از اين تعداد 539 روستا بالاي 20 خانوار بوده و طرح هادي تمامي اين روستاها تهيه شده است.
به گزارش ايرنا، بخش قابل توجهي از شهرهاي استان چهارمحال وبختياري داراي جمعيت زير 20 هزار نفر است و خدمات بخش مسكن را از بنياد مسكن دريافت مي كنند.
از 21 تا 30 فروردين ماه دهه گراميداشت حساب صد امام خميني (ره) و بنياد مسكن نامگذاري شده است.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا