توسعه روستاها با مشاركت همه جانبه مردم امكان پذیر است

توسعه روستاها با مشاركت همه جانبه مردم امكان پذیر است

قزوین - مدیركل دفتر روستایی و امور شوراهای استانداری قزوین گفت: توسعه روستاها تنها با مشاركت همه جانبه مردم امكان پذیر می شود.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از اداره كل روابط عمومی استانداری قزوین، كریم حبیبی انبوهی در جمع مردم روستاهای كلمین، درچاك، سفیدآب و گشنه رود از توابع بخش رودبار الموت غربی، افزود: امروز با توجه به نقش تولیدی و خودكفایی روستاها، به معنای واقعی اقتصاد مقاومتی محسوب می شوند و از این رو مدیران امور روستایی باید با تسهیل در زمینه تولید و عرضه محصولات كشاورزان ، زمینه بهبود معیشت مردم این مناطق را فراهم كنند.
وی، توسعه را امری مشاركتی دانست كه با همدلی و همسویی تمامی آحاد جامعه حاصل می شود و اضافه كرد: با افزایش وفاق و یك دلی با توجه به منابع محدود ناشی از كاهش درآمدهای نفتی، خدمات بهتری را می توان به مردم ارائه كرد.
به گفته وی، رونق اقتصادی در گرو اشتغال و سرمایه گذاری است كه بعد از ایجاد زیرساخت های لازم و خدمات رسانی به روستاییان طی سال های پس از پیروزی انقلاب باید زمینه بهبود معیشت مردم با رونق اقتصادی فراهم شود.
این مسوول با اشاره به نقش برخی روستاها در تولید محصول گل گاو زبان در كشور ابراز امیدواری كرد: برنامه های لازم برای معرفی بیشتر ظرفیت های چنین مناطقی در زمینه كشاورزی و گردشگری از جمله محصول یاد شده نیز باید پیش بینی شود.
وی همچنین در جلسه مدیریت جامع حوزه آبریز گشنه رود با اشاره به ضرورت توانمندسازی خانوارهای روستایی براساس توانمندی های این مناطق، گفت: در این طرح مجموع ظرفیت های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی 12 روستای این حوزه شناسایی تا براساس آن پروژه های اقتصادی و اجتماعی مرتبط با آن، با همكاری دستگاه های اجرایی و مشاركت مردم به اجرا در آید.
حبیبی با اشاره به تجربه شناسایی ظرفیت های سرمایه گذاری در 20 روستای نمونه استان طی سال گذشته، اظهار امیدواری كرد كه با تلاش و مساعدت همه دست اندركاران امور روستایی، این تجربه جدید نیز به موفقیت بیانجامد.
ساماندهی ماشین آلات دهیاری ها و جمع آوری پسماندها، تسریع در اجرای پروژه بهسازی معابر روستاهای سفیدآب و عباسك، پیگیری موضوع بازنگری طرح هادی روستای درچاك، بازگشایی معابر روستاهای یوج، لتر و كلمین از جمله موضوعاتی بود كه در سفر مدیركل دفتر روستایی و امور شوراهای استانداری قزوین به بخش رودبار الموت غربی بررسی شد.
بخش رودبار الموت غربی با 101 روستا و 58 دهیاری در 35 كیلومتری شمال استان قزوین واقع شده است.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا