با حضور روحانی و نظربایف

9 سند همكاری بین ایران و قزاقستان امضا شد

9 سند همكاری بین ایران و قزاقستان امضا شد

تهران- ایرنا- 9 یادداشت تفاهم و موافقتنامه همكاری با حضور حسن روحانی و نورسلطان نظربایف رییسان جمهوری ایران و قزاقستان در مجموعه تاریخی فرهنگی سعدآباد بین دو كشور به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، نورسلطان نظربایف رییس جمهوری قزاقستان صبح امروز در صدر هیاتی بلندپایه برای انجام سفری دو روزه به تهران آمد و در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد مورد استقبال رسمی روحانی قرار گرفت.
پس از مذاكرات دوجانبه ایران و قراقستان، موافقتنامه انتقال محكومان به حبس، موافقتنامه همكاری در زمینه حفظ نباتات و قرنطینه گیاهی و یادداشت تفاهم همكاری در حوزه همكاریهای فناورانه به امضا رسید.
از دیگر اسناد امضا شده بین ایران و قزاقستان می توان به پروتكل توسعه همكاری های اقتصادی در زمینه های صنعت، تجارت و سرمایه گذاری، برنامه بلند مدت همكاری حمل و نقل و تزانزیت در مسیر جاده ابریشم و یادداشت تفاهم همكاری بین بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران و بانك ملی جمهوری قزاقستان اشاره كرد.
یادداشت تفاهم همكاری راه آهن جمهوری اسلامی ایران و شركت ملی راه آهن جمهوری قزاقستان، پروتكل همكاری بین شركت خطوط كشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شركت ملی جی اس سی راه آهن قزاقستان و یادداشت تفاهم همكاری صندوق توسعه ملی جمهوری اسلامی ایران و شركت مادر تخصصی ملی بایترك قزاقستان از دیگر اسنادی است كه بین دو كشور منعقد شد.
فعالان اقتصادی بخش های دولتی و خصوصی دو كشور نیز روز گذشته (یكشنبه) بیش از 44 یادداشت تفاهم همكاری به ارزش نزدیك به یك میلیارد دلار امضا كردند.
این یادداشت های تفاهم در نشست شورای بازرگانی قزاقستان و ایران در تهران بین 10 شركت دولتی و بیش از 34 شركت خصوصی دو كشور امضا شد.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا