210 هزار و 487 فرصت شغلي صنعتي در استان مركزي هدفگذاري شد

210 هزار و 487 فرصت شغلي صنعتي در استان مركزي هدفگذاري شد

اراك- ايرنا- رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مركزي گفت: 210 هزار و 487 فرصت شغلي صنعتي در قالب شش هزار و 469 جواز تاسيس و طرح هاي توسعه صنعتي صادر شده در نقاط مختلف اين استان هدفگذاري شده است.

محمدرضا حاجي پور روز دوشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: عملياتي شدن برنامه هاي پيش بيني شده صنعتي استان در جواز تاسيس هاي صنعتي صادر شده ، نيازمند 375 هزار و 345 ميليارد ريال سرمايه گذاري است كه به تدريج با حمايت مديران ارشد استاني و اداره كل صنعت، معدن و تجارت منطقه بايد عملياتي شود.
رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مركزي بيان كرد: شهرستان اراك با يكهزار و 452 جواز تاسيس و طرح هاي توسعه صنعتي صادره و ميزان 91 هزار و 693 ميليارد ريال سرمايه گذاري در سال گذشته در بين شهرستان هاي استان مركزي پيشتاز بود و در صورت تحقق اين هدفگذاري صنعتي در اراك 43 هزار و 637 فرصت شغلي در اين شهرستان ايجاد مي شود.
وي اضافه كرد: شهرستان فراهان با 30 جواز تاسيس و طرح هاي توسعه صنعتي و پيش بيني سرمايه يك هزار و 830 ميليارد ريالي كمترين سهم را در هدفگذاري توسعه صنعت استان در سال گذشته داشت كه پيش بيني اشتغال حاصل از تحقق اين طرح ها دو هزار و 209 فرصت شغلي برآورد شده است.
حاجي پور افزود: كندي در پيگيري و تحقق طرح هاي اغلب متقاضيان جواز تاسيس و طرح هاي توسعه صنعتي معضلي مهم در اين حوزه است و مي طلبد اتاق فكر اقتصادي استان راهكارهاي موثر را در فرصت سازي تحقق اين طرح ها و پيشگيري از ابتر ماندن اهداف صنعتي پيش بيني شده استان، بيانديشد.
وي خاطرنشان كرد: كميته اي راهبردي متشكل از كارشناسان زبده و كارآزموده صنعت، معدن و تجارت استان مركزي براي رسيدگي فعاليت شركت هاي صنعتي و عملياتي ساختن جوازهاي تاسيس صادر شده تشكيل شده است.
رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مركزي در خصوص توليدات شركت هاي صنعتي در اين استان نيز گفت: سال گذشته 260 هزار و 190 تن انواع دكل هاي انتقال نيرو و اسكلت فلزي در 68 واحد توليد در اين استان توليد شد.
وي اضافه كرد: توليد 110 هزار تن انواع شمش و بيلت آلومينيم در يك واحد توليدي، 58 هزار و 730 تن گونيpp در 13 واحد توليدي، 142 هزار تن پروفيل آلومينيوم در 84 واحد توليدي، 81 هزار تن انواع قطعات خودرو در 105 واحد توليدي از ديگر دستاوردهاي حوزه صنعت استان در سال گذشته است.
وي بيان كرد: در اين مدت همچنين 58 هزار دستگاه انواع خودرو سواري، وانت و كاميونت در دو واحد توليدي، چهار ميليون و 500 هزار تن لوله و پروفيل فولادي در 31 واحد توليدي، يك هزار و 500 دستگاه اتوبوس در يك واحد توليدي، يك هزار دستگاه واگن باري و لوكوموتيو در يك واحد توليدي، دو هزار و 300 دستگاه انواع ماشين آلات راه سازي از قبيل لودر، بلدوزر، گريدر، غلتك و اسكريپر در يك واحد توليدي و 20 هزار دستگاه كمباين و تراكتور در يك واحد توليدي در نقاط مختلف استان مركزي توليد شد.
حاجي پور بيان كرد: همچنين 105 هزار تن تجهيزات نفت، گاز و پتروشيمي در 68 واحد توليدي، چهار ميليون و 40 هزار مترمربع فرش ماشيني در 14 واحد توليدي، يك ميليون و 860 متر مربع عايق رطوبتي در 80 واحد توليدي، 413 هزار تن شيشه و اجام ايمني در پنج واحد توليدي، چهار ميليون و 500 هزار تن لوله و پروفيل فولادي در 31 واحد توليدي، 648 هزار و 600 تن مواد پتروشيمي پليمري و نفتي در يك واحد توليدي و 316 هزار و 555 متر مربع انواع گازها در يك واحد توليدي از ديگر دستاوردهاي صنعت استان در سال گذشته است.
رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مركزي تاكيد كرد: به منظور تحقق اقتصاد مقاومتي در استان مركزي، كميته راهبردي متشكل از كارشناسان و صاحبان صنايع موفق استان در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مركزي تشكيل شده است.
وي اضافه كرد: نظارت مستقيم و مستمر بر فعاليت واحد هاي توليدي، بررسي دلايل تعطيلي و يا نيمه تعطيلي برخي واحدهاي توليدي مستقر در استان به خصوص شهرستان اراك و اعطاء تسهيلات براي به روزرساني عوامل توليد در واحدها مهمترين اولويت هاي كميته راهبردي اقتصاد مقاومتي سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مركزي است.
استان مركزي با بيش از سه هزار واحد توليدي و صنعتي مقام دوم صنايع مادر تخصصي كشور را دارد و به عنوان چهارمين قطب صنعت ايران فعاليت دارد
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا